شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

ونس: کوشنر و ویتکاف هم‌اکنون در سوئیس برای مذاکره با ایران حضور دارند/ احتمالاً در روز‌های آینده به این هیئت خواهم پیوست/ مذاکرات به خوبی پیش می‌رود

اقتصادنیوز شنبه 30 خرداد 1405 - 17:39
اقتصادنیوز: معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: اوضاع در مذاکرات ایران به خوبی پیش می‌ رود و من انتظار دارم به سوئیس سفر کنم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از خبرگزاری الجزیره،‌ جی دی ونس معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنانی ادعا کرد: مذاکرات با ایران فردا امکان‌پذیر است و ویتکاف و کوشنر (فرستادگان کاخ سفید در مذاکرات منطقه) برای انجام رایزنی ها حضور دارند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد: اوضاع در مذاکرات ایران به خوبی پیش می‌ رود و من انتظار دارم به سوئیس سفر کنم. ما به توانایی خود در حفظ آتش‌بس اطمینان داریم. ما به مذاکرات با ایران فرصت خواهیم داد. اگر ایرانی ها رفتار خود را تغییر دهند؛ ما هم رابطه مان را با آن ها تغییر می دهیم. موضوعات فنی در این رایزنی ها بسیار مهم هستند. آنچه رئیس جمهور هم بر آن تأکید کرد این است که تنگه هرمز باز شود. دیروز ۱۶ میلیون بشکه نفت از این تنگه عبور کرد که سابقه خوبی در مقایسه با دوران پیش از آغاز درگیری ها به شمار می آید.

وی در پاسخ به سئوالی درباره«وضعیت کنونی که بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، نیروی دریایی ایران کشتی ها را از تنگه هرمز بازمی گرداند و اینکه آیا تهران در حال نقض تفاهم نامه است یا خیر»، گفت: به این گزارش با دیده تردید می نگرم. بگذارید توضیح بدهم، تنگه هرمز یک آبراه ۲۰ مایلی است که گلوگاهی برای حجم زیادی از نفت و گاز تلقی می شود. 

جی دی ونس سپس افزود: می دانم که گاهی اوقات اختلافاتی در اهداف و یا نحوه دست یافتن به اهداف وجود دارد؛ اما نمی خواهم درباره اسرائیل حرفی بزنم.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.