
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، متقاضیانی که تا روز گذشته با مراجعه به سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه شهرسازی با پیام "امکان ثبتنام وجود ندارد" روبهرو میشدند، حالا با پیام جدید "سامانه تسهیلات ودیعه به دلیل آمادهسازی زیرساخت ثبتنام در سال ۱۴۰۴ در حال بهروزرسانی است و تا چند روز آینده فعال میگردد" مواجه میشوند.
این تغییر پس از پیگیریهای خبرگزاری صداوسیما درباره علت قطع ناگهانی فرآیند ثبتنام در سامانه طرحهای حمایتی وزارت راه و شهرسازی انجام شد.
مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردهاند: سامانه به دلیل بهروزرسانی فنی و تغییر معماری سامانه برای سال جدید، موقت از دسترس خارج شده است.
با این حال، قطع دسترسی به سامانه بدون اطلاعرسانی قبلی صورت گرفت و موجب سردرگمی متقاضیان شده بود.
بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ثبتنام مجدد در این سامانه از شنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز خواهد شد.
سقف وام ودیعه مسکن برای متقاضیان در تهران ۲۷۵ میلیون تومان، در مراکز استانها ۲۱۰ میلیون، سایر شهرها ۱۴۰ میلیون و روستاها ۵۵ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی میتوانند تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.