رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: در سفر به روسیه بر ضرورت همکاریهای امنیتی دو کشور تاکید شد و پیگیریهای لازم در خصوص توافقات در حوزه برق و کریدور شمال - جنوب صورت گرفت.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، ابراهیم رضائی اضافه کرد: بیش از چهار هیئت پارلمانی از ایران امسال عازم مسکو شده اند و طی یکسال گذشته، میزبان هیأتهای مختلفی از روسیه اعم از رئیس پارلمان (دومای دولتی) روسیه و رئیس گروه دوستی بوده ایم.
وی با بیان اینکه مطالبات و مسائل مورد نظر در مناسبات دوجانبه را در این سفر، مطرح کردیم افزود: مسائل بخشهای دولتی و خصوصی ایران در زمینه مناسبات دوجانبه در نشست با نمایندگان مجالس روسیه در دومای دولتی و شورای فدراسیون مطرح شد.
رضایی ادامه داد: نیاز بود که در اجرای تعهداتی که در حوزه برق و کریدور شمال - جنوب بین دو کشور توافق شده است، سرعت بیشتری داشته باشیم که در این نشستها به این موضوع پرداخته شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، گفت: در مذاکرات گروه دوستی پارلمانی ایران با طرفهای روس تأکید شد که دو کشور، همکاریها در حوزه امنیتی را ادامه دهند و تقویت کنند.
رضایی با اشاره وضعیت ناگوار مردم غزه در پی بمبارانها و حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به این منطقه از فلسطین، گفت: وضعیت غزه و مسائل فلسطین در مذاکرات پارلمانهای ایران و روسیه مطرح شد که در این راستا، دیدگاه نسبتا مشترک با روسها داشتیم و در این زمینه با طرف روس، برای دفاع از مظلومان، همپیمان شدیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسائل و مطالبات مردمی نیز در این سفر با طرف روس در میان گذاشته شد که تسهیل رفت و آمد مردم، تجار و بازرگانان و دانشجویان ایرانی از جمله آنها بود.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.