شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا

عصر ایران شنبه 06 تیر 1405 - 02:26
سنتکام در توجیه این حملات اعلام کرده است: به تلافی حمله پهپادی ۲۵ ژوئن ایران به کشتی باری M/V Ever Lovely با پرچم سنگاپور، هنگام خروج از تنگه هرمز در امتداد ساحل عمان، حملات را انجام دادیم.
عکس نمایه آرشیوی است
 
عصر ایران - آمریکا به اهدافی در داخل خاک ایران حمله کرد و صدای چندین صدای انفجار در  حوالی بندر سیریک  در جنوب ایران شنیده شد.

به گزارش عصر ایران، نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: 6 جنگنده اف-35 و اف-16 حملات هوایی را علیه چهار سایت ایران در تنگه هرمز و جزیره قشم انجام دادند. حملات آمریکا تقریباً 90 دقیقه طول کشید.

متعاقب این انفجارها، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه با صدور اطلاعیه ای  اعلام کرد که به سایت های موشکی و پهپادی ایران حمله کرده است. طبق اطلاعیه سنتکام، تاسیسات رادار ساحلی ایران نیز مورد حمله قرار گرفته اند.

سنتکام در توجیه این حملات اعلام کرده است: به تلافی حمله پهپادی ۲۵ ژوئن ایران به کشتی باری M/V Ever Lovely با پرچم سنگاپور، هنگام خروج از تنگه هرمز در امتداد ساحل عمان، به سایت های ایرانی حمله کردیم.

در بیانیه سنتکام آمده است: نیروهای آمریکایی به هماهنگی‌های عبور امن برای کشتی‌های تجاری ادامه می‌دهند و برای اطمینان از رعایت کامل توافق، هوشیار باقی می‌مانند.

طبق اعلام سنتکام، این حمله با دستور ترامپ صورت گرفته است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در پاسخ به تجاوز، چند نقطه استقرار ارتش آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است.

موقعیت بندر سیریک

سیریک

ساعاتی پیش ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی اش نوشته بود: ایران حداقل چهار پهپاد به طرف کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کردند، شلیک کرد. یکی از پهپادها ضربه محکمی به عرشه بالایی یک کشتی باری بزرگ و بسیار گران‌قیمت وارد کرد. کشتی آسیب دید اما به مسیر خود ادامه داد و ما سه پهپاد دیگر را سرنگون کردیم. 

وی در این پیام ایران به نقض آتش بس متهم کرده بود.

روز گذشته و در پی اعلام عمان مبنی بر ایجاد یک مسیر دریایی در جنوب تنگه هرمز برای عبور کشتی ها، ایران به کشتی ها هشدار داده بود که بدون هماهنگی با سپاه، از هیچ مسیری در تنکه هرمز عبور نکنند. 

بندر سیریک در استان هرمزگان قرار دارد. فاصلهٔ سیریک تا شهر میناب، ۸۲ کیلومتر و تا  بندرعباس، ۲۰۳ کیلومتر است.

سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در پاسخ به تجاوز، چند نقطه استقرار ارتش آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است.

 متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله قاصم الجبارین فَمَنِ اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ 

 به دنبال نقض آتش بس رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، ساعاتی پیش رژیم پیمان‌شکن آمریکا نیز مانند همیشه دست به نقض تعهدات خود زد و به بهانه‌های مختلف از تردد یک کشتی متخلف از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز به حمله هوایی به سواحل جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد.

  نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این تجاوز نقاط استقرار ارتش تروریستی آمریکا در منطقه را مورد اصابت قرار داد.

 بر اساس بند ۵ تفاهم نامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است؛ لکن آمریکا با تحریک جهات مختلف در صدد تخلف از این تعهد بود که پاسخ لازم داده شد و من بعد چنین خواهد بود. در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما گسترده‌تر از این خواهد بود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.