شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

کاهش میل به نقدینگی در مردم به یک درصد

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:20
رئیس پژوهشکده پول و بانکی گفت: با پیدایش شبکه‌های الکترونیک میل به نقدینگی در مردم از ۳۰ درصد به یک درصد کاهش یافته است.

**میل به نقدینگی در مردم به یک درصد رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آقای پیمان قربانی امروز در نشست خبری همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در محل بانک مرکزی با بیان اینکه این همایش در هفته آینده دوشنبه و سه‌شنبه در مرکز همایش صدا و سیما برگزار می‌شود، اظهار داشت: تحولات تکنولوژی دهه‌های اخیر باعث شده تحولاتی در نظام بانکی اتفاق افتد و از دهه ۸۰ شبکه بانکی وارد نظام‌های بانکداری الکترونیک شده است.

آقای قربانی گفت: میل به نقدینه‌خواهی در ابتدای انقلاب ۳۰ درصد بود بعد از آن با پیدایش ایران‌چک‌ها و چک‌های مسافرتی کاهش یافت الان با پیدایش شبکه‌های الکترونیک میل به نقدینگی به یک درصد رسیده است.

قربانی ادامه داد: نظام‌های پرداخت الکترونیک نقش مهمی در تسهیل مبادلات جامعه و تقویت تولید ناخالص داخلی کشور دارند.

به گفته قربانی، بانکداری هوشمند یکی از مظاهر بانکداری الکترونیک است که در جهت تسهیل مبادلات و خدمات اقدام می‌کند.

رئیس پژوهشکده پول و بانکی گفت: فناوری‌های الکترونیک در نظام بانکی در سایر بخش‌ها هم سرریز می‌شود به‌گونه‌ای که اگر این امکانات وجود نداشت امکان پرداخت یارانه نقدی به جامعه فراهم نمی‌شد.

رییس پژوهشکده پول و بانکی در پایان هم گفت: امسال در همایش بانکداری الکترونیک ۱۶ نشست علمی برگزار می‌شود، ۲۰۲ مقاله دریافت شده که ۵۰ مقاله پذیرفته شده‌اند، ۳۰ مقاله به صورت شفاهی در همایش ارائه می‌شود، همچنین ۱۳ کارگاه آموزشی یک و نیم ساعته و ۲۴ کارگاه برای بانک‌ها برگزار می‌شود و جشنواره نوربخش نیز با دریافت ۳۲ طرح امسال برگزار می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.