شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

ایران به عنوان عضو جدید بریکس درصدد ارتقاء جایگاه قدرت های نوظهور است

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:22
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به عنوان عضو جدید بریکس توازن قدرت در مناسبات جهانی را تغییر داده و در کنار سایر کشور‌های بریکس درصدد ایفای نقش و ارتقاء جایگاه قدرت‌های نوظهور است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد نادری با اشاره به اهمیت سفر رئیس قوه مقننه به آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، گفت: بریکس قطب نوظهور جدید در دنیا بوده و در مناسبات تصمیم سازی نرم جهانی نقش جدی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های عضو گروه بریکس دارای تولید ناخالص اقتصادی بالایی هستند، مطرح کرد: کشور‌های عضو گروه بریکس از جایگاه خاصی در معادلات تجاری دنیا برخوردار هستند، لذا بریکس با تکیه بر چنین مولفه هایی، درصدد ایفای نقش برای تغییر و تحولات در معادلات جهانی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: دلارزدایی از سوی اعضای بریکس شروع شده که در حال شتاب گرفتن است و این موضوع با اتحاد دیگر کشور‌ها سبب دلارزایی از اقتصاد جهانی می‌شود. در واقع وابستگی اقتصاد کشور‌ها به سیطره دلار و هیمنه غربی‌ها در حال از بین رفتن است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.