شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

عملکرد بانک‌ها در ارائه خدمات به مردم ضعیف است

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:20
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در مجلس، گفت: عملکرد کنونی بانک‌ها را در حوزه خدمت‌رسانی به مردم بسیار ضعیف و قابل نقد می‌دانیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سیدکریم حسینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در مجلس در مورد انتقاداتی پیرامون بنگاه‌داری و ساخت و احتکار مسکن توسط بانک‌ها در شرایط اقتصادی کنونی گفت: بنده در ابتدا به این جمله حکیمانه مقام معظم رهبری، اشاره می‌کنم که فرمودند: «بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم بنگاه‌داری کنند»، اما متاسفانه هنوز هم بانک‌ها به این غلط کردن‌ها ادامه می‌دهند بنابراین باید زودتر و قاطعانه به بنگاهداری بانک‌ها خاتمه داد.
 
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون شاهد این هستیم در برخی استان‌ها که سپرده‌گذاری مردم بیشتر از سایر استان‌ها است و بانک‌ها گردش پولی بیشتری دارند به ویژه بانک‌هایی که خصوصی هستند، منفعت مردم را نادیده می‌گیرند کما اینکه در استان خوزستان کمترین خروجی را در خصوص ارائه وام‌های ازدواج، فرزندآوری و مسکن داریم و بجای اینکه از سپرده مردم در جهت ارائه خدمات به خودشان استفاده کنند، سپرده‌ها آن‌ها را در پروژه‌هایی که در استان نیستند یا پروژه‌هایی که در اولویت کشور نیستند، سرمایه‌گذاری می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه این ایراد در روند فعالیت بانک‌ها وجود دارد و مکرر هم تذکر داده می‌شود، اما یا بانک‌ها به اندازه‌ای قدرت دارند که تمکین نمی‌کنند یا پشت آن‌ها عده‌ای ایستاده‌اند و با اعمال نفوذ از بانک‌ها حمایت می‌کنند.
عملکرد بانک‌ها در ارائه خدمات به مردم ضعیف است
حسینی خاطرنشان کرد: ما عملکرد کنونی بانک‌ها را در حوزه خدمت‌رسانی به مردم بسیار ضعیف و قابل نقد می‌دانیم چرا که الان به اندازه‌ای که مردم به بانک‌ها خدمت می‌کنند، آن‌ها در ارائه تسهیلات به مردم خدمات مطلوبی ارائه نمی‌دهند.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: متاسفانه بانک‌ها مردم را در پرداخت تسهیلات معطل می‌کنند و خدمات مطلوبی را به آن‌ها ارائه نمی‌دهند بنابراین عملکرد بانک‌ها را در حوزه خدمات‌رسانی به مردم بسیار ضعیف می‌دانم.
 
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است نهاد‌های نظارتی و دولت باید به این حوزه نظارت جدی داشته باشند و از طریق برخورد با خاطیان مانع از تداوم بنگاه‌داری توسط بانک‌ها شوند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.