شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

جایگاه نخست ایران در تولید واکسن در منطقه

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:12
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۰۰ سال از واکسن سازی انستیتو پاستور میگذرد و بر اساس رتبه بندی سازمان بهداشت جهانی رتبه اول منطقه در تولید واکسن را داریم.

بهرام عین اللهی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه بازدید از مرکز تولید واکسن سلمان فارسی وابسته به انستیتو پاستور گفت: این مرکز در 25 هزار متر مربع در حال ساخت است و در دولت سیزدهم از 35 درصد به 70 درصد پیشرفت رسیده است .

وی افزود: با توجه به رشد بیماری های ویروسی در جهان، باید خطوط تولید مجهز واکسن داشته باشیم و این طرح در دو سال به دو برابر پیشرفت رسیده است چراکه نظیر این طرح در منطقه نداریم و امیدواریم نیاز منطقه به واکسن را برطرف کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم در پیشگیری از بیماری های محتمل با کمک واکسیناسیون موفق باشیم و در این مرکز دو واکسن پنوموکوک (عامل سینه پهلو) و واکسن روتا ویروس تولید می شود.

وی گفت: 100 سال از واکسن سازی انستیتو پاستور می گذرد و بر اساس رتبه بندی سازمان بهداشت جهانی رتبه اول منطقه در تولید واکسن را داریم .

عین الهی ادامه داد : در دوران کرونا 6 نوع واکسن تولید کردیم که نشان دهنده قدرت ایران در صنعت واکسن سازی است.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرایی شدن طرح راهیان پیشرفت در وزارت بهداشت افزود: در این طرح از دانشجویان همه رشته ها دعوت می شود از پیشرفت های کشور در عرصه تولید واکسن های مختلف بازدید کنند.

در پایان عین اللهی گفت: تولید کیت های آزمایشگاهی و تولید نیاز های دارویی کشور در سرم های مورد نیاز برای جوانان بسیار امید افرین است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.