شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

۶۰ لیتر سهمیه بنزین شهریورماه امشب شارژ می‌شود

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 07:55
۶۰ لیتر سهمیه بنزین شهریورماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد چهارشنبه (یکم شهریورماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، در سومین ماه از فصل تابستان ۱۴۰۲، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا ۶ ماه بود که به‌دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

در دو، سه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های وضع‌شده ناشی از آن، مصرف سوخت کشور در مقایسه با سال‌های پیش از کرونا کاهش یافت، اما با بهبود شرایط، مقدار مصرف بنزین در کشور به میزان چشمگیری افزایش یافت، به نحوی که میانگین مصرف امسال به‌ویژه در فصل تابستان به بیش از ۱۱۴ میلیون لیتر رسیده و وضعیت تولید و توزیع بنزین کشور در شرایط ناترازی قرار گرفته است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.