شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

تسهیلات ودیعه مسکن بافت فرسوده ۲ برابر شد

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 07:44
معاون وزیر راه و شهرسازی از ۲ برابر شدن مبلغ وام ودیعه مسکن بافت فرسوده در شهر تهران خبر داد و گفت: این وام به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش  تسنیم، محمد آئینی با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از نوسازی بافت فرسوده، اظهار کرد:‌ برای تسهیل اسکان موقت ساکنان بافت‌های فرسوده در دوره نوسازی، ساکنان می‌توانند با وام ودیعه مسکن خانه‌ای را اجاره کنند.

وی افزود: بر این اساس دولت در قالب وام قرض‌الحسنه مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن را 2 برابر کرد.

وی تصریح کرد: به این ترتیب وام ودیعه مسکن در تهران و سایر شهرها به ترتیب به 120 و 90 میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، آئینی اوایل ماه جاری گفته بود: متقاضیان نوسازی بافت فرسوده می‌توانند در طول دوره مرمت از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف‌های 100، 70 و 40 میلیون تومان به‌ترتیب در شهرهای تهران، سایر کلان‌شهرها و سایر شهرها به‌شکل قرض‌الحسنه و بازپرداخت 5ساله استفاده کنند.

 با توجه به دوره بازپرداخت 5 ساله وام ودیعه مسکن بافت فرسوده، اقساط ماهانه این تسهیلات حدود 2.2 میلیون تومان است. سود این وام نیز حدود 13 میلیون تومان خواهد بود.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.