شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

نوزادان متولد ۱۴۰۱ صندوق قابل معامله در بورس می‌گیرند، نه سهام عدالت!

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 02:52
سهامی که قرار است به نوزادان متولد ۱۴۰۱ اعطا شود ارتباطی به سهام عدالت ندارد و این تخصیص در قالب صندوق‌های ETF (قابل معامله در بورس) خواهد بود.

به گزارش تسنیم، سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور اطلاعیه‌‍ای اعلام کرد: روز گذشته وزیر اقتصاد خبر آغاز نام‌نویسی و تخصیص سهام به متولدین سال 1401 را اعلام کرد؛ سهامی که قرار است در قالب صندوق‌های ETF (قابل معامله در بورس) صرفا به متولیدن سال مذکور اعطا شود که تا 24 سالگی، قابل برداشت نخواهد بود.

برخی رسانه‌ها در بازنشر این خبر به اشتباه تخصیص سهام عدالت به نوزادان را در خط خبری خود قرار دادند و برخی نیز اشاره کردند این سهام در قالب طرح جاماندگان سهام عدالت اعطا می‌شود.

در حالی که تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قالب یک طرح دیگر در حال پیگیری است که شامل 3.5 میلیون نفر جامانده می‌شود و ارتباطی با سهام نوزادان ندارد.

تخصیص سهام به نوزادان در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مهر ماه 1400 مجلس، به نوزادان تعلق خواهد گرفت و از امروز امکان ثبت‌نام آن در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند برای والدین نوزادان فراهم شده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.