شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

زیرسویه جدید امیکرون در تهران !

الف پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 21:32
 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مشاهده یک مورد جدید ابتلا به زیرسویه امیکرون به نام BA۲.۷۵  در تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، پدرام پاک‌آیین روز دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: این زیرسویه جدیدی است که برای نخستین بار در کشور مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه این مورد در روزهای اخیر در تهران مشاهده شده است، تصریح کرد: براساس نظر متخصصان همه‌گیرشناسی که در این زمینه اتفاق نظر دارند، همه این زیرسویه‌ها سرعت انتقال بالایی دارند.

پاک‌آیین افزود: این زیرسویه جدید شباهت به نوع ویروس BQ۱ دارد و ویژگی و خصایص آن به هم شبیه است و علائمی شبیه سرماخوردگی و در برخی مواقع سردرد و بیماری گوارشی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر واکسیناسیون کرونا را در کشور فراگیر داشته باشیم و سطح ایمنی مردم بالا برود، شاهد موج بالایی از این زیرسویه نخواهیم بود.

وی پیشتر از مشاهده نخستین موارد ابتلا به زیر سویه‌های جدید امیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در کشور خبر داده بود .

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.