شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

لبنان: اهرم فشار آمریکا علیه ایران نخواهیم بود

نامه نیوز پنج شنبه 12 تیر 1399 - 19:12
رئیس جریان «المرده» لبنان با تأکید بر ادامه حمایت از محور مقاومت، گفت: «آنچه آمریکایی‌ها می‌خواهند این است که در میز مذاکراه با ایران، اهرم فشاری در دست آنان باشیم، ولی این اتفاق رخ نخواهد داد».
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«سلیمان فرنجیه» رئیس جریان «المرده» لبنان و از وزرای سابق این کشور، تأکید کرد که بحران حال حاضر لبنان، به خاطر نظام اقتصادی کنونی و محاصره اقتصادی علیه این کشور است.

فرنجیه با بیان اینکه این محاصره به خاطر این است که لبنان از جمله کشورهای محور مقاومت است، گفت: «فشار آمریکا به لبنان امروز از طریق صندوق بین‌المللی پول صورت می‌گیرد...سیاست پولی باعث فروپاشی [لبنان] شده است، ولی برخی طرف‌ها با سوء استفاده از این وضعیت، برای فشار به مقاومت و سوریه استفاده می‌کنند».

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تأکید کرد: «آنچه خواستار آن نیستیم، جنگ داخلی و نابودی تمام چیزهایی است که ساخته‌ایم و پرهیز از جنگ داخلی، مسئولیتی است که بر دوش همه قرار دارد».

این سیاستمدار لبنانی ادامه داد: «همان طور که نمی‌توانم اسمم را تغییر دهم، موضع و موقعیت حمایتی خود در محور مقاومت را تغییر نخواهم داد و از کشتی مقاومت، پیاده نخواهم شد».

فرنجیه با اشاره به اینکه «سایر کشتی‌ها، هیچ ارزشی ندارند»، تصریح کرد: «همپیمانانم را رها نخواهم کرد، هر چند با آنان، هزینه این کار را بدهم... ما در روابط خود با همه طرف‌ها، پابیند به اصول و مبانی خود هستیم».

وی همچنین خاطر نشان کرد، آنچه «برای ما اهمیت دارد، این است که رئیس جمهور، صرف نظر از اینکه چه کسی است، همپیمان مقاومت باشد».

رئیس جریان المرده در بخش دیگری از این مصاحبه به نقش منفی آمریکا در لبنان پرداخت و گفت: «آنچه آمریکایی‌ها می‌خواهند این است که در میز مذاکراه با ایران، اهرم فشاری در دست آنان (آمریکا) باشیم، ولی این اتفاق رخ نخواهد داد».

فرنجیه ادامه داد: «واشنگتن همچنین به مسئله گرایش لبنان به سمت شرق بسیار اهتمام دارد و سؤالات بسیاری در این باره مطرح می‌کنند... ولی ما باید در موضوع اقتصادی بر خودمان تکیه کنیم؛ زیرا هیچ چیزی از خارج به دست نخواهد آمد».

این دیپلمات لبنانی در پایان، درباره روابط دمشق-بیروت هم گفت که باید «امروز و نه فردا، روابط را با سوریه مجددا آغاز کرد... سوریه شریان حیاتی لبنان است و باید بهترین روابط تجاری و سیاسی را با آن داشته باشیم».

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.