شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

ایران درشش نوبت مکانیزم حل اختلاف دربرجام را به جریان انداخته است

خبرگزاری مهر شنبه 14 تیر 1399 - 22:34
وزیر امور خارجه کشورمان در مطلبی در فضای مجازی درباره سابقه به جریان انداختن مکانیزم حل اختلافات در برجام تاکید کرد: ایران دست‌کم در شش نوبت مکانیزم حل اختلاف را به جریان انداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مطلبی در فضای مجازی درباره سابقه به جریان انداختن مکانیزم حل اختلافات در برجام تاکید کرد: به زودی همه نامه‌هایم را منتشر خواهم کرد.

وزیر خارجه کشورمان در این مطلب آورده است: جنجال تبلیغاتی را باور نکنید: با توجه به نقض برجام توسط ایالات متحده و سه کشور اروپایی، ایران دست‌کم در شش نوبت مکانیزم حل اختلاف را به جریان انداخته است:

- در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ به دلیل نقض برجام توسط ایالات متحده
- در دهم می ۲۰۱۸ به دلیل نقض برجام توسط ایالات متحده
- در هفدهم ژوئن ۲۰۱۸ به دلیل نقض برجام توسط ایالات متحده
- در ششم نوامبر ۲۰۱۸ به دلیل نقض برجام توسط ایالات متحده و سه کشور اروپایی
- در هشتم می ۲۰۱۹ به دلیل نقض برجام توسط ایالات متحده و سه کشور اروپایی
- در دوم جولای ۲۰۲۰ به دلیل نقض برجام توسط سه کشور اروپایی

به زودی همه نامه‌هایم را منتشر خواهم کرد!

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.