شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

نفتالی بنت: باید مقابل توافق ایران می‌ایستادیم

فرارو شنبه 30 خرداد 1405 - 16:36
نخست‌وزیر پیشین اسرائیل گفت: تل‌آویو می‌توانست توافق امضا شده میان ایران و آمریکا را رد کند.

فرارو- نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، در گفت‌وگویی با رادیو «۱۰۳ اف‌ام» وابسته به روزنامه عبری‌زبان معاریو، از امضای یادداشت تفاهم میان ایران و ایالات متحده برای توقف درگیری‌ها، به شدت از عملکرد دولت بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و پایان جنگ اخیر با ایران را «شکستی وحشتناک» توصیف کرد. 

به گزارش فرارو به نقل از آناتولی، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل با بیان اینکه تل‌آویو می‌توانست توافق امضا شده میان ایران و آمریکا را رد کند، مدعی شد که اسرائیل می‌تواند به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نه بگوید. 

بنت در ارزیابی خود از تحولات اخیر تأکید کرد که جنگ با ایران بدون تحقق اهداف اعلام‌شده اسرائیل پایان یافته و نتایج آن برای دولت فعلی این کشور نامطلوب بوده است.

او همچنین عملکرد کابینه نتانیاهو را در مدیریت جنگ و پیامدهای سیاسی و امنیتی آن مورد انتقاد قرار داد و آن را عامل تضعیف موقعیت راهبردی اسرائیل دانست. 

این اظهارات در چارچوب گفت‌وگوهای رسانه‌ای پس از اعلام تفاهم ایران و ایالات متحده مطرح شده و بازتاب‌دهنده اختلاف‌نظرهای سیاسی داخلی در اسرائیل درباره نتایج جنگ و پیامدهای آن در سطح منطقه‌ای است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.