شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

تشکر شهباز شریف از رهبر انقلاب + پیام

نامه نیوز پنج شنبه 28 خرداد 1405 - 10:34
پیام مهم نخست وزیر پاکستان پس از امضای توافق ایران و آمریکا منتشر شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پیام مهم نخست وزیر پاکستان پس از امضای توافق ایران و آمریکا+ جزئیات

نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که کشورش با همکاری و حمایت دولت قطر به عنوان میانجی همکار، در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۶ (روز جمعه) میزبان مراسم رسمی این توافق در سوئیس خواهد بود.

به نقل از  تسنیم، شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان بامداد امروز (پنج شنبه) در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت که «یادداشت تفاهم اسلام‌آباد» میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا به صورت الکترونیکی و در عالی‌ترین سطح سیاسی دو کشور به امضا رسیده و از همین لحظه لازم‌الاجرا شده است.

وی نوشت: امضای این توافق در عالی‌ترین سطح دولت‌های دو طرف، نشان‌دهنده تعهد آنان به حل‌وفصل دیپلماتیک این مناقشه است. یادداشت تفاهم اسلام‌آباد بلافاصله لازم‌الاجرا خواهد بود و در گام نخست، جمهوری اسلامی ایران فوراً تنگه هرمز را بازگشایی خواهد کرد و ایالات متحده آمریکا نیز بلافاصله محاصره دریایی را لغو خواهد نمود.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین اعلام کرد که کشورش با همکاری و حمایت دولت قطر به عنوان میانجی همکار، در تاریخ 19 ژوئن 2026 (روز جمعه) میزبان مراسم رسمی این توافق در سوئیس خواهد بود. این مراسم با هدف گرامی‌داشت این توافق تاریخی و آغاز مذاکرات فنی میان طرفین برگزار می‌شود.

وی در ادامه از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به دلیل آنچه «پایبندی به دیپلماسی و ترجیح راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز» خواند، قدردانی کرد و گفت این رویکرد به پایان یافتن بحرانی کمک کرده است که می‌توانست پیامدهای گسترده و ویرانگری برای منطقه و جهان به همراه داشته باشد.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین از اعضای هیئت مذاکره‌کننده آمریکا شامل جی‌دی ونس، استیو ویتکاف و جرد کوشنر به دلیل نقش‌آفرینی در روند دستیابی به این توافق تقدیر کرد.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود از آیت‌الله سید مجتبی حسینی خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، به دلیل «خردمندی، دوراندیشی و رویکرد مسئولانه در حمایت از صلح» قدردانی کرد.

او همچنین از اعضای هیئت مذاکره‌کننده ایران شامل محمدباقر قالیباف، عباس عراقچی و اسکندر مؤمنی به دلیل «صبر، استقامت و تلاش‌های مستمر در مسیر گفت‌وگو و تعامل سازنده» تقدیر کرد و نقش آنان را در نهایی شدن این توافق مؤثر دانست.

نخست‌وزیر پاکستان در ادامه از نقش قطر در پیشبرد مذاکرات و کمک به دستیابی به توافق قدردانی کرد و همچنین از عربستان سعودی، ترکیه و مصر به دلیل مشارکت و حمایت‌های خود در این روند تشکر کرد.

وی در پایان با اشاره ویژه به نقش «عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان، از تلاش‌ها و مشارکت وی در تسهیل روند مذاکرات و کمک به تحقق این توافق قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که «یادداشت تفاهم اسلام‌آباد» زمینه‌ساز افزایش اعتماد متقابل، توسعه همکاری‌ها و شکوفایی مشترک در سراسر منطقه باشد.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.