دنیای اقتصاد: پس از بیوقفه ورود پول به بازار سهام، در آخرین روز هفته، بورس تهران با خروج پول حقیقی همراه شد. در ابتدای معاملات امروز و با فشار عرضه، شاخصهای بورسی در محدوده منفی قرار گرفتند، اما در ادامه شاخص کل توانست نزول روزانه خود را جبران کند و به محدوده مثبت افزایش یابد. با توجه به رشد بالای بورس از ابتدای سال، فشار فروش در محدودههای فعلی امری طبیعی به نظر میرسد. اصلاح بازار میتواند فرصت جابهجایی پول میان سبد برای صنایع مختلف را فراهم کند.
به گزارش گروه آنلاین روزنامه دنیای اقتصاد، شاخص کل در دو ساعت معاملات امروز با رشد ۰.۶۶ درصدی، معادل ۳۳ هزار واحد، به سطح ۵ میلیون و ۱۳۳ هزار واحد رسید. شاخص هموزن در این مدت کاهش ۰.۲۱ درصدی را ثبت کرد و به زیر ناحیه محدوده ۱.۳ میلیون واحد رسید.
ارزش معاملات خرد تا این لحظه در سطح ۲۷ همت قرار دارد و خروج پول حقیقی به بیش از ۱ همت رسیده است.
تابلوی بورس در حال حاضر به صورت ۵۰-۵۰ است و نیمی از نمادها در محدوده مثبت و نیم دیگر در ناحیه قرمز قرار دارند. به رغم تراز پول حقیقی منفی، ارزش سفارشهای خرید همچنان از فروش بالاتر است. این موضوع نشان میدهد، هنوز تقاضای قدرتمندی در بازار وجود دارد و فروشندگان توانایی غلبه کامل بر خریداران را ندارند.
گزارش کامل معاملات روز چهارشنبه پس از پایان ساعت داد و ستدها منتشر میشود.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.