شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

فوری/ 2 ابرنفتکش ایران از محاصره آمریکا عبور کرد/ اولین صادرات نفت خام ایران در دو ماه اخیر

اقتصادنیوز چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 05:58
اقتصادنیوز: اولین صادرات نفت خام ایران در دو ماه اخیر صورت گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای تنکر ترکز بامداد چهارشنبه گزارش داد، دو ابرنفتکش ایران که مجموعا حامل ۳.۸ میلیون بشکه نفت خام هستند، از محاصره آمریکا عبور کردند.

تنکر ترکرز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: طبق داده‌های سامانه شناسایی خودکار (AIS) که ۱۵ ژوئیه (۲۵ خرداد) با تصاویر ماهواره‌ای تطبیق دادیم، دستکم دو ابرنفتکش شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) به نام‌های دیونا و هیرو۲ با مجموعا ۳.۸ میلیون بشکه نفت از حیطه محاصره دریایی آمریکا خارج شدند.

این تارنمای مدعی شد: این اولین صادرات نفت خام ایران در دو ماه اخیر است.

تنکر ترکز افزود: همچنین می‌توانیم ببینیم که کشتی استریم شرکت ملی نفتکش ایران از منطقه اختصاصی اقتصادی پاکستان به سمت خط محاصره نزدیک می‌شود.

این تارنما ادعا کرد که استریم «در هفت هفته گذشته منتظر ورود به ایران» بود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.