شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

پزشکیان: اگر تفاهم‌نامه کامل اجرا شود، سند افتخار کشور خواهد بود

شمال نیوز دوشنبه 25 خرداد 1405 - 20:48
رئیس جمهور گفت: تفاهم‌نامه‌ تدوین شده، حاصل ماه‌ها گفت‌وگو و پیگیری‌های مستمر در این زمینه است و به نظر من، اگر همه مفاد آن به‌درستی عملیاتی شود، می‌تواند به‌عنوان سندی افتخارآمیز برای کشور تلقی شود.
پزشکیان: اگر تفاهم‌نامه کامل اجرا شود، سند افتخار کشور خواهد بود

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، مسعود پزشکیان رئیس جمهور امروز دوشنبه در «همایش سراسری حکمرانی هم‌افزا» گفت: تفاهم‌نامه‌ای که تدوین شده، حاصل ماه‌ها گفت‌وگو، پیگیری‌های مستمر و ارتباطات مختلف در این زمینه است و به نظر من، اگر همه مفاد آن به‌درستی عملیاتی شود، می‌تواند به‌عنوان سندی افتخارآمیز برای کشور تلقی شود.

 

وی افزود: اجرای کامل این تفاهم‌نامه می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل کشور را برطرف کند و شرایط تازه‌ای را در ایران و منطقه خاورمیانه رقم بزند. این تفاهم‌نامه نه‌تنها برای داخل کشور، بلکه برای کل منطقه و نیروهای مقاومت نیز افتخاری بزرگ به شمار می‌رود. جزئیات آن نیز ان‌شاءالله در زمان مناسب ارائه خواهد شد.

 

پزشکیان مطرح کرد: لازم می‌دانم از اعضای تیم مذاکره‌کننده تشکر کنم؛ از برادرم آقای دکتر قالیباف که زحمات زیادی کشیدند، از آقای دکتر عراقچی و همچنین از شورای عالی امنیت ملی و همه کسانی که در این مسیر نقش‌آفرینی کردند.

 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در شورای عالی امنیت ملی، پس از بحث‌ها و بررسی‌های مختلف، تقریباً بیش از ۹۰ درصد اعضا با این روند همراهی کردند و رأی دادند که این اقدام باید انجام شود. البته اختلاف‌نظرهای جزئی در بخش محدودی وجود داشت که اکنون وارد جزئیات آن نمی‌شویم.

 

رئیس جمهور ادامه داد: هر مدیر و کارشناس باید توسعه را متناسب با منابع طبیعی ببیند؛ اگر نبیند، دارد به آیندگان خیانت می‌کند. از دانشگاهیان و باتجربه ها کمک بگیرید؛ هنر نیست که چاه بزنیم و توسعه بدهیم؛ چاه تمام خواهد شد؛ آن زمان توسعه ما به کجا خواهد رسید؟ این درست نیست که بدون اینکه آینده را ببینیم، چشممان را ببندیم و گسترش دهیم؛ چرا که بعد می‌بینیم که زمین برای کشت و آب برای خوردن نداریم.

 

پزشکیان تاکید کرد: آینده ایران با نگاه، باور و عملکرد امروز من و شما ترسیم می‌شود. ما می‌توانیم با تکیه بر نخبگان، تجربیات موفق، هم‌افزایی و جلب مشارکت واقعی مردم، بهترین و برترین آینده را برای کشور بسازیم. آنچه امروز می‌سازیم، حاصل نوع نگاه ماست؛ اگر نگاهی محدود و کوچک داشته باشیم، آینده‌ای محدود خواهیم ساخت و اگر به دنبال تعالی باشیم، آینده‌ای درخشان پیش رو خواهیم داشت.

 

وی در ادامه گفت: وقتی می‌گوییم خداوند، رحمان است، عظیم است ، جبار است و خلاق است همه اینها به این معناست که خدایی که ما عبادت می‌کنیم بهترین و بالاترین و برترین است چیزی که ما می‌خواهیم بسازیم باید همانگونه باشد که می‌خواهیم عبادتش کنیم. قدم نخست، نگاه من و شماست، نگاه فرمانداران، بخشداران و همه مسئولانی که در هر جایگاهی قرار دارند. هرکس در موقعیت خود باید تلاش کند بهترین عملکرد را ارائه دهد. اما روشن است که تحقق این هدف بدون مردم و بدون همراهی و مشارکت آنان ممکن نیست. برای حرکت در این مسیر، پیش از هر چیز باید کینه‌ها را از دل‌ها زدود و زمینه همدلی و همبستگی را فراهم کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما باید ایرانی بسازیم که بهترین باشد؛ کشوری که با همراهی و همدلی مردم شکل بگیرد و همه شهروندان احساس کنند در ساختن آن نقش دارند.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.