شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

یک سوم آلمانی ها به خاطر تنگه هرمز رانندگی نمی‌کنند

افکار نیوز دوشنبه 25 خرداد 1405 - 06:28
قیمت سوخت در آلمان آن‌قدر افزایش یافته که برخلاف چشم‌انداز دولت مبنی بر کنترل تورم، زندگی را برای مردم گران کرده است.

 نظرسنجی تازه از ۳ هزار آلمانی نشان می‌دهد ۳۵ درصد افراد زیر سی سال پس از جنگ ایران کمتر رانندگی می‌کنند و ۴۱ درصد مردم پس از پرداخت اجاره و قبوض، توان مالی کمتری نسبت به سال قبل دارند.یک‌پنجم شرکت‌کنندگان نیز تأکید کرده‌اند که کوتاه‌ترین راه برای پس‌انداز ۱۰۰ یورو(معادل حدود ۴ درصد از حقوق خالص ماهانه) در ماه، کاهش هزینه‌های سوخت و بیمه خودرو است.دولت آلمان در اردیبهشت‌ماه سال جاری و در واکنش به افزایش قیمت‌ها، مالیات انرژی بنزین و گازوئیل را حدود ۱۷ سنت به ازای هر لیتر کاهش داد . این اقدام که هزینه ۱.۶ میلیارد یورویی برای دولت داشته، تورم اردیبهشت را به ۲.۶ درصد رساند ، اما این تخفیف پایان تیرماه حذف می‌شود .کریستیان بولنتس، مدیرعامل بانک «تیم بانک» آلمان، هشدار داد: «قیمت سوخت به شاخص‌ترین نشانه تورم برای مردم تبدیل شده است. اگر تنش در تنگه هرمز مهار نشود، زمستان آینده بسیاری از خانواده‌های آلمانی میان خاموشی خانه و نرفتن سر کار، گیر خواهند افتاد

.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.