شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

لبنان : نمی خواهیم ایران برای ما توافق کند

نامه نیوز دوشنبه 25 خرداد 1405 - 23:18
ببینید ادعای وزیر خارجه لبنان علیه ایران و حزب‌الله ما نمی‌پذیریم که کسی از طرف ما مذاکره کند یا به نام ما توافق‌نامه امضا کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر خارجه لبنان ضمن طرح ادعاهایی علیه حزب‌الله، مدعی شد که مسئله لبنان «باید از مسئله ایران جدا شود».

یوسف رجی، وزیر امور خارجه لبنان در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی لو فیگارو در اظهاراتی یک‌جانبه ادعا کرد: «مسئله لبنان باید از مسئله ایران جدا شود. ما نمی‌پذیریم که کسی از طرف ما مذاکره کند یا به نام ما توافق‌نامه امضا کند.»

وزیر خارجه لبنان در ادامه ادعایش گفت: این امر ناگزیر به ضرر ما خواهد بود.»

این ادعای یوسف رجی پس از آن مطرح شد که عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران روز جمعه گفت که هرگونه توافق احتمالی با آمریکا مشروط به پایان حملات رژیم صهیونیستی به لبنان است.

وزیر امور خارجه لبنان در ادامه ادعا کرد: علاوه بر این، تصمیم شجاعانه رئیس‌جمهور برای مذاکره مستقیم با اسرائیل، تحت نظارت ایالات متحده، ثابت کرده است که ما می‌توانیم مسیری مستقل را دنبال کنیم.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.