شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

آلمان نقش‌آفرینی در تنگه‌هرمز را به برقراری صلح مشروط کرد

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 15:21
تهران -ایرنا - صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه گفت که این کشور همچنان آماده است تا پس از پایان درگیری میان آمریکا و ایران، در ماموریت برای تأمین امنیت تنگه هرمز شرکت کند.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان، فردریش مرتس در مجلس آلمان اظهار داشت که تعهد برلین تا زمانی معتبر است که شرایط لازم برآورده شود.

وی افزود: تا آن زمان، ما به یک راه حل دیپلماتیک برای این درگیری متعهد هستیم.

رئیس دولت آلمان ادامه داد که برلین آماده است تا پس از پایان تنش، در منطقه خلیج فارس عهده دار مسئولیت شود.

او مدعی شد که هدف نهایی آن است که ایران برنامه هسته‌ای خود را تعطیل کند.

این مقام ارشد آلمانی در حمایت از تل آویو گفت که علاوه بر این، امنیت رژیم صهیونیستی و کل منطقه باید تضمین شود، «در غیر این صورت صلحی در منطقه برقرار نخواهد شد.»

به نوشته این خبرگزاری، ارتش آلمان از اواسط بهار امسال در حال آمادگی برای انجام عملیات در تنگه هرمز از جمله مین روبی در آن است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.