شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

وزیر جنگ آمریکا با تهدید ایران: امشب ضربه سختی خواهیم زد

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 00:58
نیویورک – ایرنا- شبکه سی ان ان نیز گزارش داد: وزیر جنگ آمریکا در حالی که در مقابل مقر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در تامپا، فلوریدا صحبت می‌کرد، به خبرنگاران گفت: امشب ضربه محکمی به ایران خواهیم زد.

به گزارش ایرنا ، وزیر جنگ آمریکا گفت آمریکا به‌زودی «تاسیسات کلیدی» در ایران را بمباران خواهد کرد.

وزیر جنگ دولت ترامپ با تکرار زیاده خواهی های واشنگتن مدعی شد: «فرماندهی مرکزی امشب مشغول خواهد بود، چون رئیس‌جمهور ترامپ گفته است که ما به ایران ضربه سختی وارد خواهیم کرد و همین‌طور هم خواهیم کرد؛ زیرا ایران این فرصت را دارد که یک توافق خوب، یک توافق بسیار خوب انجام دهد، و آنچه را گفته بود مایل به انجامش است نهایی و تثبیت کند، اما این کار را نکرده است.»

وی مدعی شد: همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ گفته است، آن‌ها در حال طولانی‌کردن روند مذاکرات هستند و آن را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله و با تأخیر پیش می‌برند.

وزیر جنگ آمریکا ادعا کرد: در عوض، از سوی ایالات متحده آمریکا بمب‌هایی به‌صورت پی‌درپی بر تأسیسات کلیدی در ایران فرود خواهند آمد.

هگست با تکرار زیاده خواهی های واشنگتن مدعی شد: این اقدامات «نه به این دلیل است که ما می‌خواهیم چیزی را که لازم نیست دوباره از نو شروع کنیم»، بلکه به این دلیل است که وزارت جنگ «آماده است شرایط را تعیین کند تا اطمینان حاصل شود به نوع توافقی برسیم که رئیس‌جمهور ترامپ انتظار دارد.»

وی ادعا کرد که حملات امشب، موضع دیپلماتیک و منافع نظامی آمریکا را تقویت خواهد کرد و تیم مذاکره‌کننده به رهبری ترامپ، ونس، کوشنر، ویتکوف و روبیو آماده دستیابی به توافق بزرگی است که به نفع ایران باشد.

او همچنین مدعی شد که حملات امشب «سخت خواهد بود» و اگر قرار باشد این حملات فردا شب انجام شود، «محکم و آشکار» خواهند بود.

ترامپ نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که ایالات متحده حملات بیشتری علیه ایران انجام خواهد داد. او در پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت ایران «بیش از حد در مذاکرات تعلل کرده است و اکنون باید بهای آن را بپردازد!!!» ترامپ همچنین روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی در دفتر بیضی کاخ سفید مدعی شد: «ما به آن‌ها حمله خواهیم کرد، حمله‌ای بسیار سخت.»

سنتکام ۹ ژوئن ۲۰۲۶ برابر با ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ پس از حمله مجدد رژیم اسرائیل از زمان برقراری آتش بس، به بهانه سرنگونی یک بالگرد آپاچی ارتش آمریکا به دستور ترامپ به ایران حمله و آتش بس را نقض کرد.

سنتکام شب گذشته مدعی تکمیل شدن آن دور از حملات خود به ایران شد اما رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی بار دیگر ایران را تهدید به حمله مجدد کرد.

ادعاهای رئیس جمهوری آمریکا و وزیر جنگ این کشور در حالی است که او بارها مدعی نزدیک بودن به دستیابی به توافق شده است. ترامپ ۳۷ بار ادعای پیروزی کرده، ۲۴ بار مدعی شده که توافق «قریب‌الوقوع» است، حتی ۱۲ بار اعلام کرده که جنگ دیگر تمام شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.