شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

رئیس رژیم صهیونیستی: آرزوی سفر به بیروت را دارم

افکار نیوز چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 17:49
درحالی که رژیم صهیونیستی به صورت روزانه حاکمیت لبنان را نقض می‌کند و مناطق مختلف این کشور را هدق تجاوزات خود قرار می‌دهد، رئیس این رژیم در پیامی از آمادگی برای برقراری صلح خبر داد.

به نقل از وبگاه صدی البلد، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در پیامی به زبان عربی خطاب به مردم لبنان و مقامات این کشور اعلام کرد که «دست خود را برای صلح» به سوی لبنان دراز می‌کند.

وی که این پیام را از مناطق مرزی شمال فلسطین اشغالی بیان می‌کرد، گفت خطاب او هم به رئیس‌جمهور لبنان و هم به ملت این کشور و خواستار گشایش صفحه‌ای جدید در روابط میان دو طرف است.

هرتزوگ در ادامه در تکاپو برای توجیه تجاوزات روزانه رژیم اشغالگر به غیرنظامیان لبنانی و اشغال خاک این کشور، مدعی شد که برای تحقق چنین مسیری، لبنان باید از نفوذ جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله، دور بماند تا بتواند حاکمیت و استقلال واقعی خود را حفظ کند.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین اظهار داشت که آرزو دارد روزی به بیروت سفر کند و این آرزو را «قابل تحقق» دانست. او در عین حال تأکید کرد که تحقق این چشم‌انداز به تصمیم لبنانی‌ها درباره آینده کشورشان و نحوه مدیریت مسائل داخلی و خارجی لبنان بستگی دارد.

هرتزوگ همچنین با چشم پوشی از نقض حاکمیت لبنان توسط رژیم تل‌آویو، افزود که از نگاه او، آینده لبنان باید در بیروت و به دست مردم و نهادهای این کشور تعیین شود و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری روابطی متفاوت در منطقه باشد.

این اظهارات درشرایطی بیان می‌شود که رژیم صهیونیستی بدون توجه به توافق آتش‌بس امضا شده با دولت لبنان به تجاوزات خود به مناطق غیرنظامی این کشور ادامه می‌دهد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.