شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

بقائی: آمریکا با نقض مکرر آتش‌بس به روند دیپلماتیک آسیب می‌زند

الف چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 13:01
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز گفت: آمریکا هم از حیث پیام‌های متناقضی که می‌فرستد و هم از جهت تغییر مکرر مواضع و مطالباتش و هم بدتر از همه از طریق نقض مکرر آتش‌بس به روند دیپلماتیک آسیب می‌رساند.

به گزارش فارس، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) گفت: روند دیپلماتیک در خلأ اتفاق نمی‌افتد، شما برای پیشبرد هر مذاکره و فرآیند دیپلماتیکی، نیازمند یک فضای حداقلی هستید، برای اینکه بتوان در آن فضا کار دیپلماسی را پیش برد.
 
وی افزود: متاسفانه آمریکا هم از حیث پیام‌های متناقضی که می‌فرستد و هم از جهت تغییر مکرر مواضع و مطالباتش و هم بدتر از همه از طریق نقض مکرر آتش‌بس به این روند دیپلماتیک آسیب می‌رساند، نه فقط خودش، بلکه رژیم صهیونیستی با نقض‌های مکرر آتش‌بس در لبنان به این روند آسیب می‌رسانند.

بقائی خاطرنشان کرد: طبیعتا هر روند دیپلماتیکی از توسل به زور و اقدامات غیرقانونی در میدان متضرر می‌شود.
 
وی درباره آخرین روند مذاکرات با آمریکا گفت: دیشب با توجه به تحولاتی که رخ داد باید بررسی کنیم.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.