به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه 18 خرداد ماه در نشست خبری هفتگی خود پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.
بقائی در ابتدا درباره حملات رژیم اسرائیل به لبنان گفت: در منطقه ما کسی باور نمیکند رژیم صهیونیستی عملی بدون هماهنگی و همکاری قبلی با آمریکا انجام دهد. ما نباید از نظر دور داشته باشیم که آمریکا جنگ علیه ایران را به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی آغاز کرد.
همین الان اطلاعات داریم که آمریکا در زمینه آفند و پدافند با رژیم در هماهنگی است. اینکه گفته شود رژیم صهیونیستی از آمریکا حرف شنوی ندارد بحثی است که همیشه میشود صحبت کرد اما مسئولیت آمریکا به عنوان طرف آتش بس محرز است. هر اقدامی در منطقه انجام شود که چه خود آمریکا عامل نقض آتش بس باشد و یا به واسطه رژیم صهیونیستی در لبنان، مسئولیت آمریکا محرز است و پیامدهای تشدید تنش بر عهده آمریکا خواهد بود.
نمیتوان اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه را از سیاستهای آمریکا جدا دانست
وی درباره وضعیت مذاکرات با توجه به حملات شب گذشته گفت: این اتفاقات قطعا سوءظن را تشدید میکند. ما همین الان در وضعیت بدگمانی شدید با آمریکا تبادل پیام میکردیم. نمیتوان اقدامات رژیم در منطقه را از سیاستهای آمریکا جدا دانست. تناقضهای آمریکا و اعلامیههای گیج کننده خودش باعث آشفتگی در روند دیپلماتیک شده است. این اقدامات 24 ساعته به این وضعیت نابسامان دامن خواهد زد.
در حال تکمیل...
انتهای پیام/