به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مجتبی بیات» امروز یکشنبه ۱۷ خرداد در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سه جنگ تحمیلی، اظهار داشت: ادای احترام میکنم به مردمی که ۹۸ شب در رزمگاههای شبانه نوای الله اکبر سر میدهند و پشتیبان و حامی کشورشان هستند، همچنین از همکارانم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری قدردانی میکنم که با تداوم خدمترسانی به ارتقا و حفظ عملکرد دولت کمک میکنند و یاریرسان رئیسجمهور پزشکیان هستند در حفظ انسجام ملی.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اختلال ارتباطات مردمی و دولت در ابتدای دولت چهاردهم، افزود: این موضوع به ضعف ارتباطات مردم با دولت طی ادوار گذشته باز میگردد چرا که مردم وقتی میبینند به بیان مشکلات و مسائلشان توجهی نمیشود، از بیان مشکلات و برقراری ارتباط ناامید میشوند.
بیات با اشاره به تاثیر وقوع انقلاب اسلامی در رساندن صدای مردم به دولتمردان، گفت: تاکید رئیسجمهور پزشکیان در ایتدای روی کار آمدن این بود که «دعوا نکنیم، وفاق کنیم» که ناظر به حل مسائل کشور است؛ بدین معنا که ما به عنوان آحاد ملت، چنانچه قصد داریم در عرصهای اختلافنظر داشته باشیم باید با کارآمدی در حوزههای تخصصی خود، به حل مشکلات یاری رسانیم.
وی خاطر نشان کرد: کارآمدی منوط به پیروی از رویکرد «دولت مردممدار» است. در رویکرد دولت چهاردهم، هدف شنیدن صدای آحاد مردم و سازمانهای نمایندگیکننده آنان — نه صرفاً اشخاص حقیقی، بلکه افراد و سازمانهای مدنی — را به گونهای مؤثر به میزهای تصمیمگیری و سیاستگذاری گسیل کنیم.
بیات با تاکید بر اینکه در مرکز ارتباطات مردمی تلاش میکنیم که عامل تحقق مطالبات مردمی باشیم، اظهار داشت: این همان هدفی است که مردم در انقلاب سال ۵۷ برای آن قیام کردند؛ هدفی که همواره در جمهوری اسلامی جزو اصول بنیادین بوده، هست و خواهد بود که نظرات مردم در تصمیمگیریها لحاظ شود. ما واسطه انتقال نظرات مردم به دولت هستیم. دقیقاً در چنین فضایی بود که با تدبیرِ رهبرِ شهید، رئیسجمهور پزشکیان وارد عرصهی انتخابات شد؛ انتخاباتی که نیمی از مردم با هدفِ مؤثر بودن در فرآیند تصمیمگیریها، در آن مشارکت کردند.»
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به نظرسنجیهای انجام شده در این مرکز، با اشاره به نتیجه نظرسنجی «شناخت زمینههای نارضایتی و نگرانی مردم ایران»، گفت: یکی از این نظرسنجیها که به عنوان مستند تغییر وضعیت اینترنت قرار گرفت و بر اساس نتایج آن، بر لزوم رفع محدودیتهای اینترنت تصریح شد.
بیات ادامه داد: در حوزه تأمین منابع کالابرگ، ۶۴ درصد؛ در حوزه عملکرد دولت در شرایط جنگ تحمیلیِ سوم، ۶۰ درصد؛ و در حوزه تأمین بنزین و کالاهای اساسی، ۵۶.۷ درصد رضایت حاصل شده است.
وی افزود: در همین نظرسنجی، یک پرسشِ باز تحت عنوان «مهمترین مشکل شما در شرایط فعلی چیست؟» از شهروندان پرسیده شد که ۷۷ درصد مردم به مشکلات اقتصادی اشاره کردند؛ همچنین ۲۸ درصد به مشکل کاهش درآمد پرداختند، و سایر پاسخها به مواردی نظیر بیکاری و قطعی یا سرعت پایین اینترنت اختصاص داشت. همچنین از مردم پرسیده شد که اگر به ماههای آینده بیاندیشند، چه چیزی آنان را بیشتر نگران میکند؟ پاسخها عمدتاً حول محور همان مشکلات اقتصادی (حدود ۸۱ درصد) بود.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تاکید کرد: نتایج چنین نظرسنجیهایی، رئیسجمهور محترم را بر آن میدارد تا حضور میدانی در وزارتخانههای مختلف داشته باشند؛ جلسات متعددی که ایشان در وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دیگر دستگاههای اجرایی برگزار میکنند، یا حضور وزرا و مسئولان در جلسات کارشناسی، همگی در راستای این هدف است که چگونه میتوان از وضعیت فعلی به سوی وضعیتی مطلوب حرکت کرد تا در مردم امید ایجاد شود.
ادامه دارد...







