شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

استفاده زیاد از موبایل در کودکان سلامتشان را به خطر می اندازد

بهداشت نیوز شنبه 16 خرداد 1405 - 17:28

به گزارش بهداشت نیوز، در سال‌های اخیر استفاده کودکان از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است؛ موضوعی که به گفته آنان اگر بدون مدیریت و نظارت باشد، می‌تواند پیامدهای منفی جدی به همراه داشته باشد.

پزشکان تأکید می‌کنند که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض صفحه‌نمایش‌ها می‌تواند باعث مشکلاتی مانند کاهش کیفیت خواب، ضعف تمرکز، افت عملکرد تحصیلی و کاهش فعالیت بدنی در کودکان شود. همچنین استفاده بیش از حد از این وسایل ممکن است بر مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان نیز تأثیر بگذارد.

بر اساس بررسی‌ها، کودکان در سنین پایین به دلیل حساسیت بیشتر سیستم عصبی و در حال رشد بودن مغز، آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به اثرات منفی استفاده بی‌رویه از فناوری دارند.

کارشناسان توصیه می‌کنند والدین زمان مشخصی برای استفاده از موبایل و تبلت تعیین کنند، فعالیت‌های جایگزین مانند بازی‌های فیزیکی و مطالعه را افزایش دهند و از استفاده این وسایل پیش از خواب جلوگیری کنند.

در پایان، متخصصان سلامت تأکید دارند که مدیریت صحیح استفاده از فناوری در کودکی می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات جسمی و روانی در آینده داشته باشد.

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.