شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

افت فروش و درآمد غول‌های خودروسازی آلمان

مشرق نیوز جمعه 15 خرداد 1405 - 23:30
بر اساس نتایج یک بررسی جدید، خودروسازان آلمانی بخشی از موقعیت خود را در برابر رقبای جهانی از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نتایج یک بررسی جدید که امروز (جمعه) منتشر شد، نشان می‌دهد که خودروسازان آلمانی در آغاز سال جاری میلادی بخشی از موقعیت خود را در برابر رقبای جهانی از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، این کاهش فروش و درآمد ناشی از تأثیر هم‌زمان تعرفه‌های تجاری آمریکا، درگیری‌های ژئوپلیتیکی و تحولات سریع فناوری بر بازار خودرو بوده است.

بر اساس تحلیل منتشرشده توسط مؤسسه «ای‌وای»، درآمد بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان در سه‌ماهه نخست سال 2 درصد افزایش یافت، اما شرکت‌های آلمانی برخلاف این روند با کاهش درآمد مواجه شدند.

این گزارش نشان می‌دهد خودروسازان ژاپنی و آمریکایی بیشترین سهم را در رشد درآمد صنعت خودرو داشته‌اند، در حالی که درآمد خودروسازان آلمانی در همین دوره 4 درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران هشدار داده‌اند که فشار بر خودروسازان آلمانی احتمالاً در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت چرا که صنعت خودرو همچنان با پیامدهای تعرفه‌های تجاری، رقابت فزاینده در حوزه خودروهای برقی و تغییرات سریع فناوری روبه‌رو است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد فضای پرابهام اقتصاد جهانی و تغییرات ساختاری در بازار خودرو، شرایط فعالیت را برای تولیدکنندگان سنتی آلمان دشوارتر کرده و رقابت با خودروسازان آمریکایی و آسیایی را افزایش داده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.