شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

افزایش مصرف شیرخشک با وجود کاهش موالید؛ لزوم نظارت یکپارچه و دقیق‌تر

بهداشت نیوز چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 15:10

به گزارش بهداشت نیوز شهرام شعیبی، با اشاره به اهمیت نظارت بر شبکه تأمین و توزیع، به ویژه در حوزه شیرخشک، بر لزوم تشدید مراقبت‌ها تأکید کرد.

وی با یادآوری تجربه موفق توزیع شیرخشک در ایام جنگ رمضان، گفت: همکاری مؤثر میان کارخانه‌های تولیدکننده، شرکت‌های پخش و نظارت دقیق دانشگاه‌های علوم پزشکی باعث شد تا در آن مقطع حساس، شکایت عمده‌ای از سوی مردم ثبت نشود، هرچند چالش‌هایی نیز وجود داشت که نیازمند توجه بود.

شعیبی با بیان آمارهای جدید، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که مصرف شیرخشک در کشور روندی صعودی داشته است؛ به طوری که در سال ۱۴۰۳ حدود ۷۲ میلیون قوطی شیرخشک مصرف شده و این رقم در سال ۱۴۰۴ به ۸۲.۵ میلیون قوطی افزایش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که نرخ زاد و ولد کاهش یافته است. افزایش مصرف به رغم کاهش موالید، نشان‌دهنده تغییر الگوهای تغذیه‌ای یا سایر عوامل اثرگذار بر تقاضا است که در شرایط فعلی و با توجه به دشواری‌های تأمین ارز، مدیریت هوشمندانه توزیع را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

شعیبی خاطرنشان کرد: امسال سخت‌گیری‌های بیشتری در حوزه توزیع اعمال شده و انتظار می‌رود نظارت‌ها در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت کامل، یکپارچه و بدون نقص اجرا شود.

وی از تمامی معاونان غذا و دارو در سراسر کشور خواست تا نظارت دقیق‌تری بر زنجیره توزیع داشته باشند تا از هرگونه انحراف یا کمبود جلوگیری شود.

منبع: ایفدانا

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.