شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

عضو کمیسیون آموزش مجلس: ما همواره حدود ۲۰۰ هزار نفر کمبود معلم داریم

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:23
برنا- گروه سیاسی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از کمبود دائمی حدود ۲۰۰ هزار معلم در سیستم آموزشی کشور خبر داد.

حسین امامی‌راد با اشاره به کمبود معلم، اظهار کرد: در حوزه کمبود معلم، آمارها متفاوت است، اما در دوره مجلس یازدهم یعنی از سال ۱۳۹۹، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ آمار نشان می‌داد که حدود ۱۹۸ هزار معلم کمبود داریم. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم طرقبه، شاندیز، چناران و گلبهار با تاکید بر اینکه با تمهیدات وزارت آموزش‌وپرورش، حمایت دولت و نگاه ویژه رئیس‌جمهور به مقوله آموزش، اقداماتی انجام شده است، تشریح کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری دوره‌های توانمندسازی معلمان و برگزاری آزمون‌های استخدامی در سطوح مختلف، از آموزگاری و دبیری گرفته تا نیروهای خدماتی و سرایداری که مدارس با کمبود آن‌ها مواجه هستند، اشاره کرد. امیدواریم با این روند، اگر نتوانیم کمبود را به‌طور کامل برطرف کنیم، دست‌کم این فاصله به حداقل برسد و آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.