شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

جزئیات واردات خودرو از عمان؛ اولین محموله چند دستگاه بود؟

پارسینه یکشنبه 10 خرداد 1405 - 11:43
مقام مسئول سازمان بنادر با اشاره به آغاز ترانزیت خودرو در بندر جاسک بر اهمیت راهبردی منطقه مکران تاکید کرد.

به گزارش پارسینه به نقل از تسنیم، حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اعلام آغاز رسمی رویه ترانزیت در بندر جاسک، از ورود موفقیت‌آمیز نخستین محموله‌های خودرو از کشور عمان خبر داد.

وی افزود: پس از رایزنی‌های گسترده و اخذ مجوز موقت سه‌ماهه از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، عملیات تخلیه نخستین مرحله از این خودروها آغاز شده است.

حسینی تختی یادآور شد:‌ در نخستین مرحله، دو فروند شناور لندینگ‌کرافت حامل خودروهای وارداتی از طریق این بندر وارد شده که هر کدام شامل هشت دستگاه خودرو بوده است.
وی با تاکید بر ارایه خدمات بندری مناسب در جاسک با وجود محدودیت‌ها و آسیب‌های ناشی از جنگ و تجاوز آشکار دشمن، تصریح کرد: انتظار می‌رود محموله‌های بعدی نیز در آینده بسیار نزدیک وارد بندر جاسک شوند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در ادامه با اشاره به اهمیت این رویداد، تأکید کرد: جایگاه ویژه بنادر منطقه مکران در دوران کنونی بیش از هر زمان دیگری مشخص شده است.


 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.