شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

مصرف دخانیات سالانه جان ۶۰ هزار ایرانی را می‌گیرد/ بحران کاهش سن مصرف مواددخانی در کشور

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 09:49
تهران -ایرنا- دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان اینکه سالانه بیش از ۸ میلیون نفر در جهان به علت بیماری‌های ناشی از دخانیات فوت می‌کنند ، گفت: مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات در ایران سالانه حدود ۶۰ هزار نفر و معادل سقوط دو فروند هواپیما مسافربری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا مسجدی روز یکشنبه دربیست و دومین همایش سلامت و زندگی با محوریت بیمارستان عاری از دخانیات ، اظهار کرد: همچنین هر سال ۱.۶ میلیون نفر نیز به علت قرار داشتن در معرض دود مواد دخانی، فوت می‌کنند.

وی افزود: کرونا در مدت سه سال ۶.۵ میلیون مرگ ایجاد کرد، اما مصرف دخانیات در سه سال موجب مرگ چهار برابر این رقم می‌شود.

ادامه دارد

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.