شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

توصیه‌های طلایی طب سنتی برای مصرف نوشیدنی‌های تابستانی

بهداشت نیوز شنبه 02 خرداد 1405 - 11:07

به گزارش بهداشت نیوز،  علی شکوری متخصص طب سنتی، مصرف گیاهان لعاب‌دانه را راهکاری موثر برای تامین آب بدن دانست و خاطرنشان کرد: گیاهانی نظیر خاکشیر، تخم شربتی، قدومه، بالنگو، بارهنگ و اسفرزه علاوه بر کاهش چشمگیر عطش، از اختلالات ناشی از خشکی بدن مانند اگزما و یبوست پیشگیری می‌کنند.

وی درباره نحوه مصرف این گیاهان با تاکید بر اینکه رعایت حد اعتدال در مصرف تمامی گیاهان دارویی ضروری است، توصیه کرد: روزانه تنها یک‌بار، مقدار ۱۰ گرم از یکی از این گیاهان (متناسب با مزاج فرد) در یک لیوان آب خیسانده و میل شود.

وی با استناد به کتاب‌های معتبر طب سنتی، مصرف روزانه سکنجبین را برای این فصل بسیار مفید دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود گرم‌مزاجان از سکنجبین با پایه کاسنی و افراد سردمزاج از سکنجبین با پایه نعناع استفاده کنند.

شکوری افزود: برای رفع بی‌حالی، کم‌رمقی، خشکی دهان و پوست و همچنین یبوست ناشی از غلبه صفرا، مصرف شربت عناب نیز بسیار توصیه می‌شود.

این دکترای گیاهان دارویی ادامه داد: روش تهیه این شربت شفابخش به این صورت است که باید مقداری عرق عناب را حرارت داده و کمی نبات در آن حل کرد؛ در نهایت با افزودن ۱۰ قطره گلاب، ۱۰ قطره بادرنجبویه و ۵ قطره عصاره لیموی تازه، نوشیدنی آماده مصرف خواهد بود تا سلامت جسم و روح در روزهای گرم سال تضمین شود

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.