شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

اقتصاد کیش دیجیتالی می‌شود

دنیای اقتصاد شنبه 02 خرداد 1405 - 00:04
دنیای‌ اقتصاد – کیش: برای نخستین‌بار در تاریخ مناطق آزاد کشور، مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری کیش با سرمایه اولیه ۲هزار‌میلیارد ریال صادر شد؛ گامی بلند برای عبور از اقتصاد سنتی و ورود به اقتصاد دیجیتال در جزیره کیش. با پیگیری‌های محمد کبیری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و صندوق نوآوری و شکوفایی رئیس‌جمهور، این مجوز تاریخی اخذ شده است. راه‌اندازی این صندوق که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود، فرصتی ارزشمند برای ایجاد ناحیه ویژه نوآوری و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در کیش فراهم می‌آورد. حمایت از نوآوری، توسعه فناوری و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی از اهداف اصلی این صندوق است. کارشناسان تاکید دارند که این صندوق یک فرصت منحصربه‌فرد سرمایه‌گذاری برای کیش محسوب می‌شود و نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری، توسعه و موفقیت یک منطقه آزاد نسل هفتمی ایفا خواهد کرد. حرکت به سمت ناحیه ویژه نوآوری و راه‌اندازی این صندوق، نقطه عطفی در تبدیل اقتصاد سنتی کیش به اقتصاد دیجیتال به شمار می‌رود.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.