شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

«سنجش سلامت» تنها شرط ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس

بهداشت نیوز سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 10:08

به گزارش بهداشت نیوز، علیرضا کاظمی اظهار کرد: «هیچ دانش‌آموزی بدون سنجش سلامت وارد کلاس اول نمی‌شود» و این تنها شرط برای ورود به پایۀ اول دبستان است.

به گفته وی در سال تحصیلی جدید، نوآموزان متولد دوم مهر ۱۳۹۸ تا اول مهر ۱۳۹۹ می‌توانند در پایۀ اول دبستان ثبت‌نام کنند.

گفتنی است، بیش از یک ملیون دانش آموز کلاس اولی با این طرح پیش از ورود به مدارس امسال مورد «سنجش سلامت» قرار می گیرند. مطابق این طرح دانش آموزان پیش دبستانی و دبستانی باید با مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت گواهی لازم در این خصوص را برای ثبت نام به مدارس ارائه کنند.

در طرح سنجش سلامت دانش آموزان سلامت شنوایی، بینایی، سطح سلامت روانی و آمادگی تحصیلی نوآموز مورد ارزیابی و معاینه قرار می‌گیرد و در صورتی که مشکلی در معاینات وجود داشته باشد، دانش آموز به مراکز و پزشکان متخصص ارجاع داده خواهد شد. اما اگر سلامت جسم و روان کودک بعد از انجام معاینات مورد تایید قرار گیرد، برگه سلامت دانش آموز جهت ثبت نام در مدارس به والدین وی ارائه می شود.

نوبت‌گیری سنجش نوآموزان تا پایان اردیبهشت از طریق سامانۀ «سیرت۲» انجام می‌شود.

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.