یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
Sunday, 12 May 2024

روشنک: ۵ تیم لیگ برتری از مسابقات جام حذفی کنار می‌روند

چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 14:43
مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی فوتبال درباره این مسابقات توضیحاتی را بیان کرد.

امیر حسین روشنک، مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی فوتبال ایران  در گفت و گو با  ‌خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مرحله یک شانزدهم نهایی  جام حذفی فوتبال از فردا آغاز می‌شود تا تکلیف ۱۶ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها مشخص شود. تیم‌های لیگ برتری در این مرحله وارد مسابقات جام حذفی شدند.

او ادامه داد:  با توجه به اینکه از ۱۶ بازی جام حذفی ۵ بازی بین تیم‌های لیگ برتری برگزار می‌شود به همین علت جذابیت خاصی در این رقابت‌ها وجود دارد. ۵ تیم لیگ برتری در همین مرحله از جام حذفی کنار می‌روند. بعد از برگزاری مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی و مشخص شدن تکلیف ۱۶ تیم راه یافته به مرحله بعدی این رقابت‌ها بلافاصله بعد از نوروز قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی را انجام می‌دهیم  و مسابقات این مرحله را اواخر فروردین ماه برگزار می‌کنیم.

روشنک گفت:  با توجه به اینکه رقابت‌های مقدماتی جام باشگاه‌های  آسیا  به صورت متمرکز در  ۵ فروردین ماه برگزار خواهد شد، تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و در بین تیم‌های راه یافته به مرحله بعدی جام حذفی هستند، بازی های خود را پس از مسابقات آسیایی اواخر اردیبهشت ماه برگزار  می کنند و  تکلیف  ۸ تیم صعود کرده به مرحله یک چهارم نهایی هم مشخص می‌شود. طبق برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پایان خرداد ماه و اوایل تیرماه پس از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود.  

مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی فوتبال ایران بیان کرد: طبق برنامه مرحله نیمه نهایی و فینال جام حذفی بعد از پایان لیگ برتر فوتبال اواخر تیرماه برگزار می‌شود. قهرمان جام حذفی به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند و سهمیه دوم این رقابت‌ها را به دست می‌آورد این موضوع اهمیت ویژه‌ای برای تیم‌ها دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

منبع خبر "باشگاه خبرنگاران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.