جمعه 28 اردیبهشت 1403
Friday, 17 May 2024

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

شنبه 12 تیر 1400 - 08:56
سمنان-ایرنا- ثبت ۱۳۰۰ طلاق در سال گذشته، واگذاری کاروانسرای تاریخی دامغان به بخش خصوصی، معرفی ۱۲۳ نفر از کارمندان و مدیران متخلف به دستگاه قضا، ایجاد ۱۵۰۰ شغل با همراهی دستگاه قضا، و انفجار یک واحد تولیدی در آرادان، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.
مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته پنجم تا یازدهم تیر ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۳۳۹ دوز واکسن کرونا برای سالمندان شاهرود و میامی استفاده شده که از این تعداد پنج هزار و ۶۵۳ نفر دوز دوم را دریافت کردند.
رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه از هفته گذشته توزیع و پوشش واکسیناسیون در سطح کشور شتاب بهتری پیدا کرده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تاکنون ۲۷ هزار و ۷۷۵ دوز واکسن کرونا تحویل گرفته که از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۹۱ دوز برای تزریق به گروه های هدف استفاده شده است. 
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: یکهزار و ۴۲۷ خانواده سمنانی مشمول مستمری ماهیانه بهزیستی و حمایت‌های طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شدند.
علیرضا ایزدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سال ۹۹ حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار برای ۶۱۱ نفر در شهرها و ۳۷۹ نفر در روستاها و عشایر پرداخت شد.
رئیس مرکز تحقیقات علوم رفتاری و اجتماعی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: نخستین آزمایشگاه شبیه سازی رانندگی در شاهرود برای بررسی و کنترل رفتار اجتماعی در حوادث رانندگی آغاز به کار کرد.
سید محمد میررضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه و پیگیری‌های به عمل آمده و بهره مندی از اعضای هیات علمی مجرب دانشگاه، این مرکز تاکنون چند طرح  تحقیقاتی و کاربردی را اجرایی کرده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: فوتی‌های ناشی از تصادف‌ وسایل نقلیه در این استان سال گذشته ۲۱۳ نفر بود که در مقایسه با ۲۹۸ نفر فوتی سال ۹۸ با کاهش ۲۹ درصدی مواجه بود.
مهدی نوروزی روز دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در  گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سه ماه نخست امسال ۶۳ نفر و در مدت مشابه پارسال، ‌۵۶ نفر بر اثر تصادف در محدوده استان سمنان جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: یک هزار و ۳۰۰ فقره طلاق طی سال ۹۹ در استان سمنان به وقوع پیوست که بنابر پیش بینی آماری، پنج هزار و ۲۰۰ نفر در این سال با  آسیب طلاق وارد جامعه شدند.
محمد جعفر عبدالهی عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: طلاق آسیبی اجتماعی است که در پی آن شاهد بروز زنان بدون شوهر، مردان بدون همسر و فرزندان طلاق می شویم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: نقاط حادثه‌خیز معابر شهری استان با تلاش و همراهی بخش‌های مختلف از ۸۴ به ۳۴ نقطه رسید.

سرهنگ موسی بزرگی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: اکنون در شهرستان‌ سمنان هشت نقطه حادثه‌خیز در معبرهای درون شهری، شاهرود ۶ نقطه، گرمسار هفت نقطه و مهدیشهر سه نقطه حادثه خیز درون شهری وجود دارد.
مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: ۱۲۳ نفر از مدیران و کارمندان متخلف این استان سال گذشته به محاکم قضایی معرفی و ۴۰ نفر از آن‌ها محکوم شدند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشیدزاده در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین برعهده سازمان بازرسی است که در این راستا تمام توان خود را به کار گرفتیم. 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: سال گذشته با مکاتبات و پیگیری های دستگاه‌ قضا، حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در استان در ظرفیت های جدید ایجاد شده داخل واحدهای تولیدی مشغول به کار شدند.
محمد شریف ابراهیمی نیز در نشست خبری با خبرنگاران ابراز داشت: طی چند سال اخیر در پی دغدغه مقام معظم رهبری و قرار دادن شعار سال به امر تولید، مشکلات تولید به دغدغه دستگاه قضایی کشور تبدیل شده است. 
اختصاص اعتبار به منظور جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری سالک در بین ساکنان برخی مناطق شهری و روستایی شهرستان دامغان، آتش‌سوزی و انفجار در محل دپوی مواد محترقه در اتاقک‌های شرکتی در آرادان که در حوزه اقلام نورافشانی فعالیت داشت روز دوشنبه در ساعت ۱۶ و ۲۵ دقیقه و فوت یک نفر و مصدومیت چهار نفر، از دیگر رخدادهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

فرهنگی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال از درآمد بقاع متبرکه استان و کمک‌های خیران صرف تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای خانواده‌های آسیب دیده از کرونا شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ضدعفونی کردن بقاع متبرکه، جلوگیری از ایجاد تجمع و بستن ضریح و ایجاد فضای زیارت از راه دور از جمله اقدامات اوقاف و امور خیریه استان سمنان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بود.
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌ دستی، فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: کاروانسرای شاه عباسی دامغان که به عنوان آثار تاریخی قابل واگذاری صندوق احیا قرار دارد، به بخش خصوصی واگذار شد.
هادی میرزایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طبق تعامل انجام شده با سرمایه‌گذار قبلی کاروانسرای عباسی، فسخ قرارداد و خلع ید شد و اکنون واگذاری کاروانسرای شاه عباسی دامغان به سرمایه‌گذار متعهد، کاردان و با تجربه بخش خصوصی انجام شد. 


اقتصادی
معاون مخابرات منطقه سمنان گفت: ۷۰ درصد جاده ترانزیت تهران-مشهد در محدوده استان سمنان، تحت پوشش اینترنت پرسرعت نسل سوم و چهارم است.
مرتضی مثبت شاهجوئی عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: پوشش ارتباطی مناسبی در جاده‌های اصلی و فرعی استان برقرار است و در زمان حاضر جاده ترانزیت تهران-مشهد در محدوده استان سمنان دارای پوشش کامل مکالمه و نسل دوم اینترنت همراه اول بوده و بیش از ۷۰ درصد این محور از تکنولوژی نسل ۳ (۳G) و نسل ۴ (۴G) همراه اول و سرویس اینترنت پرسرعت برخوردار است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی برای تحقق هدف‌گذاری ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در استان برای امسال تلاش کنند.
اسماعیل غنیان روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری ابراز داشت: سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال در استان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بود که برای ۱۰ هزار و ۶۵۳ نفر شغل ایجاد شد.
رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: نزدیک به ۳۰ میلیون تردد خودرو طی سه‌ماه اول سال 1400 در محورهای مواصلاتی استان سمنان ثبت شد.
محمدحسین فیروزجائیان روز دوشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: طی سه ماه نخست امسال ۲۹ میلیون و ۸۸۳ هزار خودرو در محورهای استان تردد داشتند که از این تعداد سهم تردد وسایل نقلیه سنگین ۲۲.۷ درصد بود.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: چرای بی رویه دام با سهم ۱۵.۲ درصدی از جمله عوامل انسانی است که بیشترین نقش در بیابانزایی این استان را دارد.
علی اصغر جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تغییر کاربری اراضی غیراصولی سهم ۰.۱۵ درصدی،بوته‌کنی سهم ۰.۲۴ درصدی  ، افت سطح سفره آب‌های زیرزمینی سهم ۳.۰۷ درصدی و عدم مدیریت صحیح اراضی سهم ۰.۱۴ درصدی در بیابانزایی در استان سمنان دارند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۴۴۹ طرح در دست اجرا مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در مرحله نصب ماشین آلات بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.
حسن آل‌بویه روز پنجشنبه ضمن اعلام این خبر به رسانه ها ابراز داشت: در حال حاضر یکهزار و ۸۷۰ طرح تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان در مرحله های ساخت و ساز از تخصیص زمین و دیوار کشی تا نصب سوله و نصب ماشین آلات قرار دارد.
افتتاح سه طرح مخابراتی شهر امیریه دامغان با پیگیری نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، مساعدت‌ معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول کشور و مدیران استانی، از دیگر رخدادهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش
نایب رئیس هیات والیبال استان سمنان گفت: مسابقات والیبال قهرمانی کشور در رده نوجوانان دختر و پسر به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.
کبری صادقی حقیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر دسته سوم کشور از تاریخ ۲۱ تیر ماه برگزار خواهد شد.
برگزاری مجمع عمومی سالانه هیات کوهنوردی استان سمنان روز سه شنبه با حضور حسین مقدم دبیر این فدراسیون در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، از دیگر رخدادهای مهم ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.