جمعه 28 اردیبهشت 1403
Friday, 17 May 2024

افزایش فروش در اینستاگرام تنها با 6 گام کلیدی در 2021

شنبه 12 تیر 1400 - 08:55
اینستاگرام با داشتن حدود یک میلیارد کاربر فعال، به عنوان ششمین پلتفرم محبوب در جهان شناخته می‌شود.

گفته می‌شود که بیش از 200 میلیون کاربر اینستاگرام روزانه حداقل از یک صفحه‌ی کسب‌وکار بازدید می‌کنند. 60 درصد آن‌ها این کار را برای کشف محصولات جدید انجام می‌دهند. اما  فروش در اینستاگرام  به چه صورت است و چگونه می‌توان آن را انجام داد؟ در این مطلب، چند روش ساده برای کسب درآمد از اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

1- محصول یا موقعیت خود را انتخاب کنید

اینستاگرام یک رسانه‌های اجتماعی است که تمرکز زیادی روی موارد بصری دارد. بنابراین فروش محصولاتی که از جذابیت بصری یا زیبایی بالایی برخوردار باشند، آسان‌تر خواهد بود. برخی از این دسته‌بندی‌ها عبارتند از:

  • پوشاک (تیشرت، پیراهن‌های بافتنی، کلاه)
  • لوازم جانبی
  • محصولات زیبایی (آرایشی و بهداشتی)
  • کالاهای خانگی و دکوری
  • کالاهای ورزشی (کاپشن، کیف، ساق‌بند)
  • خدماتی از قبیل، مربی‌گری
  • دوره‌ها و کارگاه‌های آنلاین

محتواهای تولید شده در این دسته‌ها را می‌توان به کمک اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزارهای طراحی حتی جذاب‌تر جلوه داد.

2- یک اکانت تجاری در اینستاگرام درست کنید

پروفایل تجاری در اینستاگرام مانند کارت ویزیت است که امکان تجربه‌ی بازاریابی بهتر را برای شما به عنوان صاحب مشاغل فراهم کرده و به مشتریان در ارتباط با کسب‌وکار شما کمک می‌کند. در مقایسه با پروفایل شخصی اینستاگرام، پروفایل تجاری مجموعه‌ای از امکانات رایگان مخصوص کسب‌وکار را به شما پیشنهاد می‌کند؛ از جمله:

  • امکان افزودن اطلاعات ارزشمند به پروفایل (آدرس مشاغل، وب سایت، شماره‌ی ‌تماس و غیره)
  • قسمت insight برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فالوورها و پست‌های با عملکرد خوب

با توجه به امکانات و قابلیت‌های ذکر شده، شما می‌توانید در قسمت تنظیمات، پروفایل خود را به پروفایل تجاری تبدیل کنید. اگر قبلا یک صفحه‌ی فیس‌بوک برای کسب‌وکار خود درست کرده‌اید، می‌توانید این دو سیستم عامل (اینستاگرام و فیس‌بوک) را به هم متصل کنید.

ساخت پروفایل تجاری و داشتن یک  بیو اینستاگرام  حرفه‌ای، حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد و می‌توانید به خوبی شناخته شوید؛ چرا که این صفحه اطلاعات بیشتری درباره‌ی کسب‌وکار شما به مخاطبان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید علاوه بر افزودن جزئیاتی مانند دسته‌بندی کسب‌وکار یا اطلاعات تماس، مکان و ساعات کار فروشگاه را نیز به این صفحه اضافه کنید.

3- از لینک در بیو پروفایل اینستاگرام خود استفاده کنید

فقط یک قسمت در پروفایل شما وجود دارد که می‌توانید لینک قابل کلیک را به آن اضافه کنید: بخش  وب‌سایت  در بیو اینستاگرام. با گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام، مشتری‌های جدید با مراجعه به صفحه‌ی شما تشویق به خرید آنلاین می‌شوند.

هر زمان می‌خواهید محصولی را تبلیغ کنید، باید لینک موجود در بیو اینستاگرام را با آن مطابقت دهید. از طرفی تغییر مستمر لینک بیو کار درستی نیست و ممکن است اینستاگرام جلوی برخی از لینک‌های شما را بگیرد. از طرفی کاربران هم هر بار با ساختار جدیدی روبه‌رو شده و گیج می‌شوند. با استفاده از سرویس‌هایی نظیر  یک لینک  می‌توانید همه‌ی راه‌‌های ارتباطی خود اعم از شماره‌ی تماس، ایمیل، سایت، واتس‌آپ و .... را با کاربر به اشتراک بگذارید.

4- محتوای جذاب تولید کنید

با نزدیک به یک میلیارد نفر در جهان که در میان انبوهی از محتوای اینستاگرام پیمایش می کنند، چگونه می‌توانید آن‌ها را متوجه محصول خود کرده و فروش در اینستاگرام خود را افزایش دهید؟ نکته‌ی اصلی توجه، سازگاری و محتوای با کیفیت بالا است. محتوای باکیفیت باعث ایجاد هویت نام تجاری شما می‌شود. هرچه محتوای شما به طور ثابت برجسته شود، شانس ایجاد مشتری‌های وفادار بیشتر بوده و بدیت ترتیب افزایش فروش در اینستاگرام را به همراه خواهد داشت. با روش‌های زیر می‌توانید به افزایش تعامل و فروش در اینستاگرام کمک کنید:

  • یک تم یا موضوع زیبایی‌شناسی مشخص را انتخاب کنید. این می‌تواند شامل یک تم رنگی یا حتی یک فونت خاص در محتوای شما شود. بسیاری از برنامه‌های ویرایش عکس در این زمینه به شما کمک می‌کنند.
  • عکس و فیلم باکیفیت پست کنید. محتوا و عکس پروفایل شما باید از نظر بصری جذاب باشد تا پیام اصلی نام تجاری‌تان را منعکس کند.
  • محتوای خود را با ابزارهای خلاقانه تقویت کنید. از برنامه‌های IG مانند طرح‌بندی، بومرنگ یا هایپرلاپس استفاده کنید.
  • با آموزش‌ها‌، آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها و پرسش‌ها مخاطب را درگیر کنید. از افراد بخواهید هنگام استفاده از الگوهایتان، شما را تگ کنند؛ این یک روش عالی برای افزایش تعامل و فروش در اینستاگرام است.
  • کپشن‌های جذاب بنویسید و با فالوورهای خود در ارتباط باشید. به سوالات و نظرات آن‌ها پاسخ دهید و به شکایات رسیدگی کنید. وقتی با فالوورها تعامل داشته باشید، یک رابطه‌ی قوی برقرار خواهید کرد و مشتری‌ها برای خریدهای مکرر احتمالا دوباره برمی‌گردند.

5- از استوری‌ها و ریلز بیشترین بهره را ببرید

استوری‌های اینستاگرام با داشتن 500 میلیون کاربر روزانه در سراسر جهان، یک قابلیت عالی برای توسعه‌ی کسب‌وکار شما، تعامل با فالوورهای به طور مکرر و افزایش فروش در اینستاگرام هستند. تبلیغ پیشنهادات ویژه، نمایش محصولات جدید، نحوه‌ی تولید محصولات در پشت صحنه هر یک می‌توانند یک استوری تاثیرگذار برای مخاطبان باشند. از سال 2017 امکان افزودن لینک و کشیدن صفحه‌ی استوری به بالا به قابلیت‌های اینستاگرام افزوده شد و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار داد و امروزه برای کسب‌وکارها افزایش فروش در اینستاگرام را به همراه دارد.

6- با اینفلوئنسرها در تماس باشید

زمانی که یک برند، کسب‌وکار یا کارآفرین یا یک اینفلوئنسر همکاری می‌کند، از حضور گسترده و محبوبیت آن‌ها در میان مخاطبان استفاده کرده و محصول یا خدمات خود را به افراد بیشتری نشان می‌دهد. با این روش، مخاطبان شما را هدف قرار می‌دهند، بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و به دنبال آن به افزایش فروش در اینستاگرام خواهید رسید.

با توجه به موارد ذکر شده، درآمدی که در پی افزایش فروش در اینستاگرام خواهید داشت، بسیار زیاد خواهد بود. فراموش نکنید که علاوه بر این موارد، بهترین راه فروش در اینستاگرام تبلیغ متقابل در سایر سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی در هر زمان ممکن است. این کار نه تنها فروش را افزایش می‌دهد، بلکه شما را به عنوان یک برند قابل اعتماد و قدرتمند ارتقاء خواهد داد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.