جمعه 28 اردیبهشت 1403
Friday, 17 May 2024

فرهنگ و هنر خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت

شنبه 12 تیر 1400 - 08:48
مشهد- ایرنا- چراغ فرهنگ و هنر خراسان رضوی که برای مدت‌ی نسبتا طولانی کم‌سو شده و به علت شیوع ویروس کرونا از نفس افتاده بود، با همت فرهنگ‌دوستان و هنرمندان این خطه جانی دوباره گرفت و هفته‌ای سرشار از نمایشگاه، کارگاه هنری و نمایش‌های مختلف را به خود دید.
فرهنگ و هنر خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت

کارگاه خوشنویسی با موضوع کتابت حدیث سلسله الذهب به مناسبت دهم تیرماه سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در محوطه فرهنگسرای سیمرغ با حضور اساتید و هنرمندان خوشنویس نیشابور برپا شد.

نمایش "یک نظرت، زندگیم را بس است" به نویسندگی و کارگردانی "بهمن حافظیان" با موضوع کرامات امام رضا(ع) از ۱۰ تیرماه در تالار فرهنگسرای غدیر مشهد به روی صحنه رفته است.

نمایش "هیولای هزار ساله" به نویسندگی "میلاد کاشانی" و کارگردانی "محمد جهان پا" در آمفی تئاتر مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد به اجرا درآمد.

همچنین به مناسبت ۱۰ تیرماه سالروز ورود حضرت امام رضا(ع) به نیشابور، تعزیه خوانی "ضامن آهو" توسط هنرمندان تعزیه خوان در محل بقعه متبرکه بی بی شطیطه این شهرستان برگزار شد.

عملیات اجرایی گذر فرهنگ و هنر شهرستان نیشابور نیز در مراسمی با حضور مسوولان فرهنگی و جمعی از هنرمندان در ابتدای خیابان موعود نیشابور با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۴۰ میلیارد ریال آغاز شد.

شاعران نیشابوری، استاد "خدابخش صفادل" و "افسانه سادات حسینی" جزو برگزیدگان جشنواره شعر و ترانه "همه برای ایران" در تهران شدند که آیین پایانی آن هشتم تیرماه در مجموعه فرهنگی – هنری عباس آباد تهران برگزار و از این شاعران تجلیل شد.

نمایشگاه دوسالانه عکاسان خراسان رضوی با ارایه آثار ۵۸ عکاس حرفه ای با موضوعات مختلف ششم تیرماه در محل نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت، این نمایشگاه به دعوت "مهدی زابل عباسی" رییس هیات مدیره موسسه عکاسان خراسان رضوی و نماینده عکس در انجمن هنرهای تجسمی استان برگزار شده است.

نمایشگاه گروهی ویترای مهرآفرین ۲ با آثاری از مبینا علی حسینی، تکتم پری پور، سعیده دهقانی، پرنیان امینی، هلیا سرگلزایی، مریم بیناباجی، دیانا کمالیان، سعیده دهقانی ۹ تیرماه در گالری درخت واقع در خیابان هاشمیه مشهد گشایش یافت.

نمایشگاه آثار نقاشی "پرواز در آسمان هشتم" در محل مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا(ع) با ارایه ۵۰ اثر نقاشی رنگ روغن در ابعاد مختلف از پیشکسوتان و جوانان هنرمند تجسمی مشهد گشایش یافت.

"معصومه سادات حسینی" شاعر نیشابوری از برگزیدگان جشنواره ملی شب شعر "زمزم رضوی" شد که سوم تیرماه با نگاهی به اهمیت و قداست آب در اصفهان برگزار شده بود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.