جمعه 28 اردیبهشت 1403
Friday, 17 May 2024

ابلاغ تعیین تکلیف املاک اختلافی آموزش و پرورش

شنبه 12 تیر 1400 - 08:39
بخشنامه «اقدامات ضروری برای اجرای تفاهم‌نامه وزارت آموزش‌ و پرورش با بنیاد شهید و امور ایثارگران» در راستای تعیین تکلیف املاک اختلافی در اختیار آموزش‌ و پرورش، ابلاغ شد.
ابلاغ تعیین تکلیف املاک اختلافی آموزش و پرورش

به‌منظور تعیین تکلیف املاک اختلافی در اختیار آموزش‌ و پرورش، توافقنامه «تکلیف املاک اختلافی در اختیار آموزش‌ و پرورش»، فی مابین وزارت آموزش‌ و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران امضا و برای اجرا به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بر اساس این توافقنامه لازم است مدیران کل ادارات آموزش‌ و پرورش استان‌ها، با تشکیل کارگروه مشترک و مدت زمان حداکثر ظرف یک ماه، املاک مشمول توافقنامه را شناسایی و نسبت به تشکیل پرونده و تکمیل مدارک موردنیاز (مستندات مالکیت بنیاد، نقشه رقومی، تطبیق حدود ملک مورد ثبت با محدوده تصرفات آموزش‌وپرورش و...) اقدام کنند.

همچنین، در اجرای بند یک توافقنامه ضرورت دارد قیمت روز املاک موردنیاز آن اداره کل حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری توسط هیأت کارشناسی رسمی دادگستری منتخب طرفین ارزیابی و فهرست تجمیعی به همراه مشخصات مربوط ارسال شود.

املاک مازاد بر نیاز متعلق به آن اداره کل نیز مشخص و فهرست آن به همراه ارزیابی هیأت کارشناسی منتخب طرفین، جهت اعطای معوض برای تملک املاک، به بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام شود.

بر این اساس، آن دسته از املاک متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران که تخلیه بوده و موردنیاز نیست و نیز ملک مدارسی که امکان جابه‌جایی دانش آموزان به سایر مدارس هم‌جوار وجود دارد تا پایان شهریورماه سال جاری با سامان‌دهی دانش‌آموزان این نوع مدارس و پس از تعیین تکلیف اعیانی احداثی و انشعابات متعلقه تخلیه و با تنظیم صورت‌جلسه و ذکر موارد ضروری به نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران در آن استان تحویل و سپس گزارش اقدامات انجام‌شده ارسال می‌شود.

این توافقنامه را می توانید دانلود کنید: توافقنامه املاکی

منبع: فارس

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.