جمعه 28 اردیبهشت 1403
Friday, 17 May 2024

کلافگی مردم شهرستان لنده از قطعی مکرر برق

شنبه 12 تیر 1400 - 08:30
طی روزهای اخیر برق شهرستان لنده، در طول روز و در اوج گرما به صورت مکرر قطع می‌شود که این موضوع باعث نارضایتی و گلایه هایی از سوی مردم این شهرستان شده است.
کلافگی مردم شهرستان لنده از قطعی مکرر برق

به گزارش ایسنا، اداره برق شهرستان لنده، طی دو سال اخیر وعده‌هایی به مردم داده که با افزایش ولتاژ برق در تابستان، نسبت به گذشته کمتر دچار قطعی برق خواهند شد و مردم به یک آسایش نسبی خواهند رسید، اما ورق برگشت و شرایط تغییر کرد.

کمبود بارش باران باعث گرمای ناگهانی شده و هر روز شاهد قطعی مکرر برق هستیم تا جایی که مردم نسبت به این وضعیت کلافه و سردرگم شدند.

"رقیه سیاوش" از شهروندان شهرستان لنده، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: باتوجه به بالا رفتن قیمت وسایل برقی دیگر توان خرید وسیله جدید را نداریم و با این قطعی مکرر برق، یخچال‌مان سوخت و هم اکنون از خانه فامیل هایمان آب سرد و یخ تهیه می کنیم. با توجه به اینکه کولرهای دو تکیه هزینه زیادی دارند، تنها یک کولر آبی داشتیم که همان نیز خراب شد.

سیاوش ادامه داد: چه کسی اکنون پاسخگوی ماست و هزینه تعمیر وسایل ما را تامین می کند؟ ما چه گناهی کرده ایم که بچه های کوچکمان باید با گریه این گرمای طاقت فرسا را تحمل کنند

وی بیان کرد: سال گذشته که به دلیل قطعی مکرر برق وسایل برقی ما آسیب دیدند با مراجعه به اداره برق شهرستان تنها یک فرم عاید ما شد که تاکنون هیچ گونه خسارتی به ما پرداخت نشد.
"هدیه مهربان" از دیگر شهروندان شهر لنده، بیان کرد: طی چند روز اخیر به دلیل قعطی مکرر برق نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان لامپ خریداری کردیم و همگی سوختند، در این شرایط بد اقتصادی چگونه وسایل برقی سوخته را مجددا خریداری کنیم.

"رحمان فرح پور" از دیگر شهروندان لنده ای گفت: در این شرایط سخت اقتصادی و بیکاری که به سختی از پس مخارج و خوراک خورد بر می آییم، نمی دانیم با هزینه های گزاف ناشی از قطعی برق چکار کنیم.

وی ادامه داد: مگر می شود با درآمد شغل مغازه داری، خرج هزینه های برقی ناشی از قطعی مکرر برق که هر نوبت ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است را پرداخت کرد؟ از مسئولان تقاضامندیم که درد مردم شهرستان اولین ها را بشنوند و فکری به حالمان کنند.

همچنین امیرحسین گرامی از مغازه داران شهرستان لنده، اظهار کرد: به دلیل قطعی مکرر برق، وسایل برقی ما نیمه سوز یا با نوسانات برقی مواجه می شوند که باعث آب شدن و فاسد شدن موادغذایی یخی می شود.

مالک رازنهان، رئیس اداره برق شهرستان لنده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباره این موضوع گفت: یکی از دلایل قطعی برق وقوع ناگهانی طوفان در منطقه سرپری شهرستان کهگیلویه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طوفان باعث قطع خطوط توزیع انتقال برق شده که به طبع علاوه بر شهرستان لنده، شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی و شهرستان کهگیلویه نیز دچار نوسانات برقی شدند.

رازنهان تاکید کرد: مشترکانی که طی چند روز اخیر به دلیل قطعی برق به وسایل خانگی آن ها آسیب رسیده، می توانند با مراجعه به اداره برق شهرستان لنده و با پر کردن فرم مورد نظر از بیمه پرداخت خسارت استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.