پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
Thursday, 16 May 2024

سفر آتی وزیر امور خارجه فرانسه به بورکینافاسو

دوشنبه 17 خرداد 1400 - 06:32
برغم مداخله نظامی فرانسه، گروه‌های تکفیری در بورکینافاسو و نیجر، اوضاع در این مناطق را وخیم‌تر کرده اند.

سفر آتی وزیر امور خارجه فرانسه به بورکینافاسوبه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه در حساب توییتری خود اعلام کرد ”این هفته“ به بورکینافاسو که با مرگبارترین حمله از شش سال پیش به این طرف مواجه شده و بر اثر آن ۱۶۰ نفر کشته شده اند، سفر می‌کند. وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد ”من امروز با (راک مارک کریستین) کابوره، رئیس جمهور بورکینافاسو صحبت کردم. در هنگام سفر این هفته به بورکینافاسو بار دیگر همبستگی فرانسه را با این کشور اعلام خواهم کرد“.

به گفته منابع محلی، آمار کشته‌های حمله تکفیری‌ها در سحرگاه شنبه به سولهان، منطقه روستایی واقع در شمال شرق بورکینافاسو در پایان روز یکشنبه ۱۶۰ نفر بود. بعد از اشغال شمال مالی به دست گروه‌های تکفیری در سال ۲۰۱۲, برغم مداخله نظامی فرانسه -ابتدا با نیروی سروال و سپس با مداخله گسترده‌تر نیروی برخان- اوضاع وخیم‌تر شده است و اکنون گروه‌های تکفیری در بورکینافاسو و نیجر و عمدتا در منطقه موسوم به ”سه مرز“ میان سه کشور یا نزدیکی آن منطقه دست به حملات می‌زنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.