۲۳۴۶۲۱
۱۱۹۹۶
۱۱۹۹۶

مراقبت از روح و روان، عادت‌هایی که معجزه می‌کند 

شاید بین شلوغ‌پلوغی‌های زندگی روزمره، مراقبت از روحتان را فراموش کرده باشید. ما اینجاییم تا به شما یادآوری کنیم مراقبت از روح و روان، اهمیت خاصی دارد. 

مراقبت از روح و روان، عادت‌هایی که معجزه می‌کند 

مراقبت از روح و روان، عادت‌هایی که معجزه می‌کند شاید بین شلوغ‌پلوغی‌های زندگی روزمره، مراقبت از روحتان را فراموش کرده باشید. ما اینجاییم تا به شما یادآوری کنیم مراقبت از روح و روان، اهمیت خاصی دارد.

مراقبت از روح و روان، بخش الهی خود را تقویت کنید

با راهکارهایی که به شما ارائه می‌دهیم، می‌توانید بخش الهی خود را تقویت کنید.

1- مراقب بدن خود باشید

اینطور به قضیه نگاه کنید که شما یک موجود الهی هستید که به طور موقت در یک بدن فیزیکی قرار گرفته‌اید. وظیفه شما این است که تا زمان مرگ از بدن خود مراقبت کنید . مهم‌ترین جنبه مراقبت از بدن، داشتن باورهای سالم در مورد سلامت بدن است.
شما باید هر روز فعالیت‌های بدنی داشته باشید. غذاهای کامل و طبیعی مثل سبزیجات، میوه‌ها، آجیل و حبوبات بخورید. غلات و شکر را محدود کنید. مطمئن شوید که بدنتان مکمل‌های مورد نیازش مثل مولتی‌ویتامین، مواد معدنی خوب، ید، ویتامین سی، ویتامین دی و منیزیم را به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید: عادت افراد موفق، به راحتی آب خوردن فقط اگر بخواهید

مراقبت از روح و روان، عادت‌هایی که معجزه می‌کند 
۲- داستان خودتان را بسازید

شما باید داستان زندگی خودتان را داشته باشید و به شیوه منحصر به فرد خودتان زندگی کنید. این کار به شما قدرت می‌دهد تا چیزهایی را که درباره خودتان دوست ندارید، تغییر دهید تا بتوانید دوباره با خود واقعی‌تان ارتباط برقرار کنید.

به جای اینکه سعی کنید یک پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای را برنامه‌ریزی کنید، مدت کمتری را به آن اختصاص بدهید. مثلا از ده یا پانزده دقیقه شروع کنید. با این کار به خود برترتان احترام می‌گذارید.

با لیست کردن آنچه نیاز دارید، شروع کنید و گام‌های کوچکی را برای رسیدن به آن‌ها بردارید. مثلا اگر به طور معمول هیچ زمانی را برای خودتان و نیازهایتان در نظر نمی‌گیرید، می‌توانید بگویید: «من باید پیاده‌روی کنم.»
بعد به جای اینکه سعی کنید یک پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای را برنامه‌ریزی کنید، مدت کمتری را به آن اختصاص بدهید. مثلا از ده یا پانزده دقیقه شروع کنید. با این کار به خود برترتان احترام می‌گذارید. با این قدم‌های کوچک، شرم و عذاب وجدان را کم‌کم از خود دور می‌کنید.

3- غده صنوبری خود را سم‌زدایی کنید

غده صنوبری، بخشی از سیستم غدد درون‌ریز در مغز است که در زیر قشر مغز قرار دارد. این نقطه، همان جایی است که مغز در آن هوشیاری و عملکردهای حسی و حرکتی بدن را تفسیر می‌کند. اغلب به آن چاکرای چشم سوم هم می‌گویند که دروازه ورود به آگاهی بالاتر است. غده صنوبری با تولید ملاتونین، چرخه خواب و بیداری و ریتم شبانه‌روزی روزانه و فصلی شما را تنظیم می‌کند. غده صنوبری همچنین سروتونین را به ملاتونین تبدیل می‌کند.
ایجاد تغییرات در سبک زندگی مثل داشتن یک رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب خالص و اجتناب از مواد شیمیایی می‌تواند به پاکسازی غده صنوبری کمک کند.

بیشتر بخوانید: یوگا در دوران بارداری، فواید

مراقبت از روح و روان، عادت‌هایی که معجزه می‌کند 
۴- مدیتیشن

یکی از مزیت‌های فوری مدیتیشن این است که می‌توانید ذهن خود را آرام کنید . وقتی ذهن شما آرام است، راحت‌تر می‌توانید پیام‌هایی را از خود برترتان دریافت کنید. شما می‌توانید این کار را به سادگی با گفتن «متشکرم» به هر فکر دشواری که پیش می‌آید انجام دهید. وقتی از جنگیدن با خودمان دست می‌کشیم و خودمان را ناقص، یا نالایق نمی‌بینیم، به ارتعاشات بالاتر نزدیک می‌شویم.

۵- شور و شوقتان را تقویت کنید

بهترین راه برای اتصال به نیروی حیاتی زندگی‌تان این است که زندگی فعال داشته باشید و به دنبال لذت و زیبایی باشید.

مراقبت از روح و روان، عادت‌هایی که معجزه می‌کند 
۶- با زمین ارتباط برقرار کنید

مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که با ارتباط با زمین، انرژی الکتریکی بدن شما در سطوح مختلف بهبود پیدا می‌کند. کف پای شما یکی از بالاترین پایانه‌های عصبی را دارد . راه رفتن با پای برهنه روی زمین به تعادل مدار الکتریکی بدن شما با میدان الکترومغناطیسی زمین کمک می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با پای برهنه روی چمن، ماسه یا گل راه بروید و به پوست خود اجازه دهید زمین را لمس کند.

بیشتر بخوانید: تاثیر چاقی بر سلامت روان، با خودت چه می‌کنی؟!

مراقبت از روح و روان، عادت‌هایی که معجزه می‌کند 
۷. جملات تاکیدی را تکرار کنید

جملات تاکیدی می‌توانند شما را به خودتان و کائنتات نزدیک کنند. مثلا می‌توانید بگویید: «به روحم اجازه می‌دهم شفا پیدا کند.»

۸- شکرگزاری را تمرین کنید

یک راه عالی برای ارتباط با روحتان، شکرگزاری است. شکرگزاری به شما کمک می‌کند تا در برابر فراز و نشیب‌های زندگی انعطاف‌پذیرتر شوید. وقتی کمتر واکنش نشان می‌دهید، بهتر می‌توانید به منبع انرژی کائنات متصل بمانید. بهترین زمان برای تمرین شکرگزاری، صبح بعد از بیدار شدن از خواب است. وقتی در حال بیدار شدن از خواب هستید، به افکاری که دارید، توجه کنید و لحظه‌ای وقت بگذارید و آن‌ها را یادداشت کنید. سپس به روح خود بگویید: «متشکرم». جلو آینه بایستید، به بدنتان نگاه کنید و بگویید «متشکرم».

بیشتر بخوانید: چگونه خودم را خوشحال کنم؟

مراقبت از روح و روان، عادت‌هایی که معجزه می‌کند 
۹- کمک بخواهید

شما می‌توانید هم از دیگران، هم از خدا کمک بخواهید . از دیگران کمک بگیرید تا در کارهای روزمره به شما کمک کنند. با دعا کردن و صحبت کردن با خدا، از او کمک بگیرید.

مراقبت از روح و روان، عادت‌هایی که معجزه می‌کند 
۱۰- حس شوخ‌طبعی داشته باشید و خودتان را بخندانید

همه ما این ضرب‌المثل را شنیده‌ایم که «خنده بر هر درد بی‌درمان دوا است». خنده برای عروق خونی، قلب و سیستم ایمنی بدن مفید است و می‌تواند سطح اضطراب و استرس را کاهش دهد . به مغز شما کمک می‌کند تا دوپامین، سروتونین و اندورفین آزاد کند.
خنده حتی برای سیستم تنفسی شما هم مفید است. شاید شنیده باشید که یوگای خنده، یک تمرین عالی برای شارژ مجدد بدن و ذهن است.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص روانشناسی

مراقبت از روح و روان، عادت‌هایی که معجزه می‌کند 
۱۰- ارتعاش خود را بالا ببرید

قابل درک است که بسیاری از افراد به طور منظم اضطراب و ترس را تجربه می‌کنند. اضطراب و ترس، حس‌هایی با فرکانس پایین هستند و زمانی که برای مدت طولانی تجربه می‌شوند، می‌توانند سطح ارتعاش شما را کاهش دهند.
بهترین کار این است که ابتدا حس‌های خود را بپذیرید، سپس ارتعاش و فرکانس خود را افزایش دهید.
یکی از راه‌های افزایش ارتعاش، گوش دادن به موسیقی با فرکانس طبیعی ۴۳۲هرتز است. گوش دادن به صداهای شفابخش طبیعت هم مفید است. اسب‌ها فرکانس بسیار بالایی دارند و لمس آن‌ها یا فقط نگاه کردنشان می‌تواند روی فرکانس شما تاثیر مثبت بگذارد.

خلاصه

تقویت روح و روان، واقعا کار سختی نیست. فقط کافی است کارهایی مثل خندیدن، مراقبت از بدن، کمک خواستن، ارتباط با زمین و طبیعت، شکرگزاری و مدیتیشن را به طور منظم تمرین کنید.

منبع: drnorthrup

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.