۲۳۴۵۵۷
۱۳۸۶۴۵
۱۳۸۶۴۵
پ

استایل نامتعارف بازیگران زن ایرانی در فستیوال فیلم کن/ اوج بدسلیقگی در جشنواره کن

جشنواره کن ۲۰۲۳ از امشب به صورت رسمی کار خود را آغاز نمود. فستیوال فیلم کن همیشه در کنار نمایش فیلم ها محلی برای نقش آفرینی سلبریتی ها و بازیگران با استایل های مختلف بوده و خواهد بود. سینمای ایران هم در سال های گذشته برگزاری این جشنواره حضور داشته و شاهد استایل های متفاوت، و گاه عجیب از بازیگران ایرانی در این جشنواره بوده ایم. بد نیست در این روزها یادی کنیم از استایل بازیگران زن ایرانی در جشنواره فیلم کن سال قبل که حاشیه و جنجال کم نداشت.

استایل نامتعارف بازیگران زن ایرانی در فستیوال فیلم کن/ اوج بدسلیقگی در جشنواره کن

جشنواره کن 2023 از امشب به صورت رسمی کار خود را با اکران فیلمی به بازی جانی دپ آغاز نمود. فستیوال فیلم کن همیشه در کنار نمایش فیلم ها محلی برای نقش آفرینی سلبریتی ها و بازیگران با استایل های مختلف بوده و خواهد بود. سینمای ایران هم در سال های گذشته برگزاری این جشنواره حضور داشته و شاهد استایل های متفاوت، و گاه عجیب از بازیگران ایرانی در این جشنواره بوده ایم. باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام فیلم های ایرانی و کدام بازیگران ایرانی قرار است در فستیوال فیلم کن 2023 حاضر شوند.

اما بد نیست در این روزها یادی کنیم از استایل بازیگران زن ایرانی در جشنواره فیلم کن سال قبل که حاشیه و جنجال کم نداشت. از حضور پرسروصدای نوید محمدزاده و فرشته حسینی و آن بوسه جنجالی تا لباس به شدت بدسلیقه ترانه علیدوستی. امیدواریم که در فستیوال امسال شاهد استایل شیک و جذاب تری از بازیگران و سلبریتی های ایرانی نماینده سینمای ایران باشیم.

بیشتر بخوانید: چهار زن مطرح سینمای ایران که به شدت جایشان خالی‌ست

استایل نامتعارف بازیگران زن ایرانی در فستیوال فیلم کن/ اوج بدسلیقگی در جشنواره کن

اهمیت شرکت در مراسم‌های بین‌المللی

سال‌های زیادی است که کشور ایران و بازیگران به نام داخلی، جای خود را در عرصه بین‌المللی پیدا کرده‌اند. پیشرفت روز به روز بازیگران داخلی به واسطه نمایش فیلم‌های ایرانی که در جشنواره خارجی نمایش داده می‌شود، فرصت حضور بر روی فرش قرمز را برای بسیاری از بازیگران مطرح ایجاد کرده است. یکی از جشنواره‌هایی که به صورت سالانه در کشور فرانسه برگزار می‌شود، جشنواره کن است.

این جشنواره بین‌المللی یکی از رویدادهای باشکوه جهان است که برای پیش نمایش فیلم‌های جدید از ژانرهای مختلف برگزار می‌شود. روال برگزاری این جشنواره بدین صورت است که هر سال دو نخل اهدا می‌شود که یکی از آنها برای بهترین فیلم بلند و دیگری برای بهترین فیلم کوتاه است. شاید جالب باشد بدانید که فیلم‌های نمایش داده شده در این جشنواره، کمتر مورد توجه باقی مراسم‌ها قرار می‎گیرند. از لحاظ ارزش جایزه نیز می‌توان گفت، طلا بالاترین افتخاری است که در جشنواره کن نصیب یک فیلم‌ساز می‌شود.

بازیگران مطرح و به نام ایرانی نیز در چند سال اخیر با داشتن فیلم‌های جذاب و درخور، در این جشنواره شرکت می‌کنند. مراسم کن به عنوان ویترین، برای فیلم‌های جهان و اروپا شناخته می‌شود. این مراسم به صورت میانگین حدود 10 روز به طول می‌انجامد.

استایل نامتعارف بازیگران زن ایرانی در فستیوال فیلم کن/ اوج بدسلیقگی در جشنواره کن

پوشش بازیگران ایرانی در جشنواره کن

این جشنواره دارای دو بخش است که گروه فیلم‌هایی که در آن شرکت کرده‌اند، به نمایش درمی‌آید. در این جشنواره عوامل سازنده فیلم و افراد مرتبط، در یک نشست مطبوعاتی قرار گرفته که در آن عکس‌های مختلفی ثبت می‌شود. بخش دوم جشنواره نیز مرتبط با حضور بازیگران در مراسم فرش قرمز است که در طی آن فیلم نمایش داده می‌شود.

در مراسم و جشنواره فیلم کن پوشیدن لباس رسمی به عنوان یک الزام محسوب می‌شود و بازیگران هر کشور سعی می‌کنند تا دارای پوشش مناسب باشند. در واقع می‌توان گفت که در این جشنواره، اصول پوشش مخصوص به خود باید رعایت شود. با توجه به موارد بیان شده به بررسی استایل هنرپیشه‌های حاضر در این جشنواره می‌پردازیم:

استایل نامتعارف بازیگران زن ایرانی در فستیوال فیلم کن/ اوج بدسلیقگی در جشنواره کن

ترانه علیدوستی

همواره لباس‌های انتخاب شده ترانه علیدوستی در منظر بین‌المللی مناسب است و طرح لباس‌های انتخابی وی با اندامش هماهنگی دارد. اما این بار ترانه علیدوستی در دو حضور مختلف خود در جشنواره فیلم کن انتخاب‌هایی داشته است که مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت. لباس انتخابی وی دارای ایرادهایی بود که به عنوان مثال کنار هم قرار دادن دو رنگ از طیف مشابه را می‌توان بیان کرد.

استایل نامتعارف بازیگران زن ایرانی در فستیوال فیلم کن/ اوج بدسلیقگی در جشنواره کن

ژیپون انتخاب شده برای دامن به گونه‌ای بود که از زیر دامن قابل دیدن بود. یقه پیراهن نیز بنا به محدودیت‌های ممکن به گونه‌ای انتخاب شده بود که گردن را کوتاه نشان می‌داد. این موضوع باعث شد تا جلوه لباس در بالاتنه مخدوش شود. از لحاظ آرایش چهره نیز ترانه علیدوستی یک آرایش مطلوب را انتخاب کرده بود و گوشواره‌های وی باعث افزایش تناسب و زیبایی چهره شده بود. با توجه به انتخاب‌های ترانه، می‌توان گفت که این بازیگر سرشناس می‌توانست ظاهر بهتری داشته باشد.

استایل نامتعارف بازیگران زن ایرانی در فستیوال فیلم کن/ اوج بدسلیقگی در جشنواره کن

پیمان معادی

معادی در فرش قرمز یک کت آراسته و مناسب را انتخاب کرده بود که باعث افزایش استایلش شد. استفاده از پاپیون در انتخاب کت رسمی جلوه زیبایی به ظاهر معادی داده بود. قد شلوار و دوخت کت مطلوب بود و از لحاظ قرارگیری در فرش قرمز، دارای تیپ مناسب بود. معادی در فوتوکال فیلم لیلا نیز دارای ظاهر مناسبی بود. کفش انتخاب شده مناسب با کت و شلوار غیر رسمی بود.

پوشت یا دستمال داخل جیب نیز طراحی بسیار خوبی با استایل داشت. پز گرفتن معادی در هنگام عکس فوتوکال فیلم لیلا جالب بود و تنها نکته قابل ذکر در این بخش زمانی بود که دکمه کت بسته بود. در این زمان معادی با قرار دادن دست در جیب خود، ایده عکاسی را خراب کرد.

استایل نامتعارف بازیگران زن ایرانی در فستیوال فیلم کن/ اوج بدسلیقگی در جشنواره کن

نوید محمدزاده

محمدزاده سابقه چندان جذابی در انتخاب لباس‌های جشنواره کن ندارد. با این حال حضور خوبی در جشنواره کن سال ۲۰۲۲ داشت. او با توجه به استایل قابل توجهی که دارد، لباس‌هایی را انتخاب کرد که نمره قابل قبولی گرفت. استایل نوید محمدزاده به مانند معادی بر روی فرش قرمز متناسب بود. دوخت کت و شلوار، انتخاب پاپیون و کفش‌ها متناسب به نظر می‌رسید. برند زر-دوز طراحی استایل نوید محمدزاده را انجام داد. در بخش فوتوکال جشنواره نیز که به صورت غیررسمی‌تر برگزار می‌شود، تیپ محمدزاده با کاپشن و شلوار اسپرت مناسب بود.

شلوار انتخابی در کنار کتان‌هایی بود که مدل آنها نسبت به اندازه دم پای شلوار مناسب به نظر می‌رسید. نوید محمدزاده همواره زیر ذره‌بین طراحان لباس قرار دارد و انتقادات فراوانی به وی می‌شود.

استایل نامتعارف بازیگران زن ایرانی در فستیوال فیلم کن/ اوج بدسلیقگی در جشنواره کن

سعید پورصمیمی

شاید بتوان گفت که جذاب‌ترین استایل جشنواره کن را سعید پورصمیمی داشت. راه رفتن و استایل وی بر روی فرش قرمز قابل تجمید بود. کت و شلوار انتخابی پورصمیمی برازنده وی بود و طراحی بسیار عالی داشت. کدهای پوششی به شکل کامل رعایت شده بود و پز مناسبی را از خود نشان داد. در فوتوکال مطبوعاتی نیز پورصمیمی توانست با انتخاب کت و شلوار غیررسمی نمره قابل قبولی را کسب کند. با بررسی بازیگران حاضر در جشنواره کن می‌توان گفت که حضور وی در این جشنواره به گونه‌ای بود که توانست بالاترین نمره را کسب کند.

استایل نامتعارف بازیگران زن ایرانی در فستیوال فیلم کن/ اوج بدسلیقگی در جشنواره کن

فرشته حسینی

فرشته حسینی اندام زیبایی دارد و انتخاب‌های متعددی برای لباس جشنواره کن داشته است. با این حال فرشته حسینی تصمیم گرفت، لباس‌هایی را انتخاب کند که در عین سادگی بسیار جذاب باشد. برند زر-دوز لباس وی را طراحی کرد. آرایش اندک و استفاده نکردن از اکسسوری مورد توجه بسیاری از افراد در جشنواره کن قرار گرفت. تنها ایراد وارد شده به فرشته حسینی نداشتن اکسسوری در ناحیه گردن بود که با وجود آن می‌توانست استایل جذاب‌تری داشته باشد.

جمع بندی

با توجه به این که جشنواره فیلم کن یکی از عرصه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود، بازیگران و عوامل فیلم ایرانی در انتخاب لباس‌های خود دچار وسواس می‌شوند. در این مقاله به بررسی پوشش بازیگران زنان و مردان در این جشنواره پرداخته شده است.

پ

محتوای حمایت شده

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.