۲۳۴۳۰۷
۱۷۶۱۲
۱۷۶۱۲

راه‌های درمان و پیشگیری از زگیل تناسلی

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که زگیل تناسلی و راههای پیشگیری و درمان آن چیست؟

سوال: زگیل تناسلی و راههای پیشگیری و درمان آن چیست؟

پاسخ: زگیل تناسلی ، یکی از شایع ترین بیماری های عفونی و پوستی به شمار می رود و در دسته بیماری های آمیزشی قرار دارد. ویروس HPV ، عامل به وجود آورنده عارضه مذکور می باشد. این بیماری به راحتی ، از راه تماس مستقیم پوست با پوست فرد مبتلا و به طور کلی از طریق مجاورت پوستی منتقل می گردد.

برای آگاهی بیشتر از راه‌های درمان و پیشگیری از زگیل تناسلی به سراغ دکتر پوست مو و زیبایی، بنفشه علایی رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر بنفشه علایی یا دریافت نوبت از دکتر بنفشه علایی کلیک کنید.

راه‌های درمان و پیشگیری از زگیل تناسلی

عوامل ایجاد بیماری زگیل تناسلی چیست؟

در اثر تماس مخاط بدن فرد آلوده با پوست بدن فرد سالم این بیماری منتقل می گردد. در واقع می توان گفت افرادی که ناقل ویروس اچ پی وی می باشند از طریق روابط جنسی این بیماری را منتقل می نمایند. دقت نمایید که ممکن است فرد آلوده علائم خاصی نداشته باشد اما ناقل ویروس باشد؛ زیرا ممکن است علائم در فرد چند ماه تا چند سال مشاهده نشود.استفاده از تیغ آلوده نیز می تواند عامل ایجاد این بیماری باشد. یکی از شایعاتی که در خصوص عامل ایجاد زگیل تناسلی مطرح است این است که اگر فرد آلوده به استخر برود می‌تواند این بیماری را به افراد سالم انتقال دهد در صورتی که این بیماری از طریق آب منتقل نمی شود.به شما پیشنهاد می شود به محض مشاهده علائم بیماری زگیل تناسلی به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید. زیرا در صورت پیشرفت بیماری ممکن است به سرطان دهانه رحم مبتلا شوید. زیرا یکی از عوامل ایجاد سرطان های دهانه رحم نوع خاصی از ویروس های اچ پی وی میباشد. طبق تحقیقات انجام شده ویروس HPV۱۶ و ویروس HPV۱۸ از عوامل ایجاد سرطان های می باشند. علاوه بر درمان زودرس بیماری زگیل تناسلی، پیشنهاد می‌شود که بانوان بر انجام منظم تست پاپ اسمیر مداومت داشته باشند؛ این تست می‌تواند پیش سرطان دهانه را شناسایی نماید.

علائم زگیل تناسلی

زگیل تناسلی از طریق روابط جنسی، دهانی، واژن و مقعد منتقل می شود. معمولاً از زمان انتقال ویروس تا ایجاد زگیل چندین هفته تا چندین ماه فاصله است. زگیل تناسلی همیشه با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست، زیرا ممکن است این زگیل ها بسیار کوچک و به رنگ پوست یا کمی تیره تر باشند. همچنین ممکن است زائده های ایجاد شده شبیه گل کلم، صاف یا کمی زبر و حساس به لمس باشند. این بافت ها ممکن است به شکل یک خوشه زگیل یا فقط یک زگیل تنها ظاهر شوند.

زگیل تناسلی در مردان ممکن است در یکی از این نواحی ظاهر شود:

آلت تناسلی
اسکروتوم (کیسه بیضه)
کشاله ران
در داخل یا اطراف حنجره

زگیل تناسلی در زنان ممکن است در یکی از این نواحی ظاهر شود:

داخل مهبل (واژن)
مقعد
خارج از مهبل (واژن)
بر روی دهانه رحم

راه‌های درمان و پیشگیری از زگیل تناسلی

پیشگیری از انتقال زگیل تناسلی

از شریک جنسی خود بخواهید که توسط یک پزشک معاینه شود و با پزشک در مورد واکسن اچ‌پی‌وی صحبت کند. این واکسن در برندهای مختلف از شما در برابر آن سویه از ویروس اچ‌پی‌وی که باعث ایجاد زگیل تناسلی می‌شود به خوبی محافظت خواهد کرد.
همیشه در هنگام رابطه‌ی جنسی واژینال، مقعدی و دهانی از کاندوم و کاندوم‌های دهانی استفاده کنید.
زمانی که مطمئن هستید که مبتلا به بیماری شده‌اید، حتی با استفاده از کاندوم رابطه‌ی جنسی برقرار نکنید. گاهی در مناطقی که کاندوم امکان پوشاندن آن را ندارد هم زگیل‌های تناسلی وجود دارد.
سیگار نکشید، در صورت مصرف دخانیات خطر ابتلا به این بیماری در شما بیش‌تر از سایر افراد خواهد بود. از طرفی در افراد سیگاری حتی بعد از بهبودی هم احتمال زیادی وجود دارد که دوباره زگیل‌های تناسلی ظاهر شوند.
همیشه پیش از برقراری رابطه‌ی جنسی با شریک جنسی خود صحبت کنید و او را در جریان بیماری‌های آمیزشی خود قرار دهید. به این ترتیب با کمک هم از انتشار بیماری تا حد زیادی جلوگیری خواهید کرد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.