۲۳۴۲۸۷
۶۵۵۵
۶۵۵۵
پ

هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر

اگر خود و همسرتان تمایل دارید هرچه سریع‌تر بچه‌دار شوید اما هیچ چیز آن‌طور که می‌خواستید پیش نرفته از این هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر که در این مقاله در اختیارتان قرار می‌دهیم، غافل نشوید.

هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر
برای بسیاری از زوج‌ها، روند بارداری می‌تواند یک سفر طولانی و دشوار باشد. در حالی که برخی ممکن است به راحتی باردار شوند، برخی دیگر ممکن است برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها مشکل داشته باشند.

هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر

اگر به دنبال سرعت بخشیدن به این روند هستید، چندین کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا شانس خود را برای باردار شدن سریع‌تر افزایش دهید. در این مقاله به هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: روش‌های درمان ناباروری؛ کامل‌ترین راهنمای انتخاب 3 متد تضمینی

۱. وضعیت سلامتی خود را بهبود ببخشید


هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر
اولین توصیه برای بارداری سریع‌تر این است که وضعیت سلامتی خود را بهبود ببخشید. این به معنای حفظ وزن سالم و طبیعی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم است. زنانی که اضافه وزن یا کمبود وزن دارند ممکن است برای باردار شدن مشکل داشته باشند، بنابراین مهم است که قبل از اقدام به بارداری برای داشتن شاخص توده بدنی سالم (BMI) تلاش کنند.

هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر

علاوه بر این، برخی از شرایط سلامتی، مانند سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) یا اختلالات تیروئید، می‌توانند بر باروری تأثیر بگذارند. اگر شما هر گونه مشکل زمینه‌ای سلامتی دارید، با پزشک خود درباره راه‌های مدیریت آن و افزایش شانس باردار شدن صحبت کنید.

۲. چرخه قاعدگی خود را پیگیری کنید


هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر
توصیه دوم از میان هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر این است که چرخه قاعدگی خود را پیگیری کنید. دنبال کردن و بررسی دقیق سیکل قاعدگی می‌تواند به شما کمک کند بهترین زمان تلاش برای باردار شدن را شناسایی کنید. اکثر زنان حدود ۱۴ روز قبل از قاعدگی بعدی خود تخمک گذاری می‌کنند، بنابراین اگر یک سیکل منظم ۲۸ روزه داشته باشید، احتمالاً حدود روز ۱۴ تخمک گذاری خواهید داشت.

هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر

روش‌های مختلفی برای ردیابی چرخه شما وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از کیت‌های پیش بینی تخمک گذاری، ردیابی تغییرات بدن مانند دما یا نظارت بر تغییرات مخاط دهانه رحم اشاره کرد. با درک چرخه خود، می‌توانید زمان آمیزش را برای افزایش شانس باردار شدن خود تعیین کنید.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: فواید یائسگی، پیش به سوی زندگی بهتر

۳. رابطه جنسی منظم داشته باشید


هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر
توصیه سوم، داشتن رابطه جنسی منظم است. اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، بسیاری از زوج‌ها اغلب به اندازه کافی یا در زمان مناسب رابطه جنسی ندارند. به طور کلی، بهتر است هر دو تا سه روز یک بار در طول چرخه خود رابطه جنسی داشته باشید.

هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر

این اقدام تضمین می‌کند که همیشه اسپرم برای بارور کردن تخمک در زمان آزاد شدن آن وجود دارد. علاوه بر این، داشتن رابطه جنسی در روزهای منتهی به تخمک گذاری می‌تواند شانس باروری شما را افزایش دهد.

۴. از مصرف برخی مواد خودداری کنید


هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر
توصیه چهارم پرهیز از مواد خاصی است که می‌تواند بر باروری تأثیر بگذارد. این شامل الکل، تنباکو و مواد مخدر است. همه این مواد می‌توانند شانس باروری را در مردان و زنان کاهش دهند.

هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر

علاوه بر این، برخی از داروهای تجویزی مانند داروهای ضد افسردگی یا داروهای فشار خون نیز می‌توانند بر باروری تأثیر بگذارند. اگر از هر دارویی استفاده می‌کنید با پزشک خود درباره اثرات بالقوه آن‌ها بر باروری صحبت کرده و اطلاعات کسب کنید.

مطالب پیشنهادی: راهکارهای افزایش شانس موفقیت در IVF

۵. از درمان‌های باروری غافل نشوید


هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر
توصیه پنجم از میان هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر این است که از درمان‌های باروری غافل نشوید. اگر به مدت یک سال بدون موفقیت در تلاش برای بارداری بوده‌اید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال کمک پزشکی باشید.

هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر

درمان‌های باروری، مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) یا لقاح داخل رحمی (IUI)، می‌توانند به افزایش شانس باردار شدن کمک کنند. پزشک می‌تواند به شما کمک کند به این موضوع که آیا درمان‌های باروری برای شما مناسب است یا خیر، پی ببرید.

۶. استرس خود را مدیریت کنید


هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر
توصیه ششم مدیریت استرس است. استرس می‌تواند تأثیر منفی بر باروری داشته باشد، بنابراین مهم است که راه‌هایی برای مدیریت استرس در زندگی خود بیابید. این می‌تواند شامل تمرین تکنیک‌های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن یا یوگا یا شرکت در فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌برید مانند مطالعه یا گذراندن وقت با دوستان و خانواده باشد.

۷. صبور باشید


هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر
توصیه نهایی این است که صبور باشید. باردار شدن حتی برای زوج‌هایی که کاملاً سالم هستند، می‌تواند زمان بر باشد. اگر این روند بیش از آنچه که انتظار داشتید طول کشید، ناامید نشوید. به یاد داشته باشید که تلاش برای بارداری تا یک سال طبیعی است. اگر بیش از یک سال بدون موفقیت تلاش کرده‌اید با پزشک خود درباره اقدامات دیگری که می‌توانید انجام دهید، صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: تست ژنتیکی پیش از لانه گزینی (PGD/PGT) چیست؟

کلام آخر


هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر
همان طور که اشاره کردیم، اقدامات بسیاری وجود دارد که می‌توانید با رعایت آن‌ها شانس خود را برای باروری افزایش دهید. در این مقاله سعی داشتیم تا با ارائه هفت توصیه برای بارداری سریع‌تر یاری کنیم تا بتوانید روند تلاش خود برای به نتیجه رسیدن در این زمینه را به درستی و اصولی مدیریت کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود. مهم‌ترین توصیه این است که در این راه صبوری بیشتری به خرج دهید و ناامید نشوید.

پ
منبع: webmd

محتوای حمایت شده

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.