۲۳۳۸۰۳
۲۷۳۷
۲۷۳۷

خطرات آ یو دی برای سلامتی که هیچ‌کس به ما نمی‌گوید!

آیودی مطمئن ترین روش ضد بارداری است و به عنوان جسم خارجی برای پیشگیری عمل میکند که باعث خطرات و عوارضی میشود که قبل از استفاده باید از آنها اطلاع پیدا کنید.

خطرات آ یو دی برای سلامتی که هیچ‌کس به ما نمی‌گوید!
به نقل از نمناک: آیودی یا همان دستگاه ضد بارداری، روشی رایج برای پیشگیری از بارداری است که آن را داخل رحم قرار میدهند تا از حاملگی ناخواسته جوگیری کند.
آ یو دی در حقیقت روشی بلند مدت و نسبتا پرطرفدار برای این مسئله مهم، محسوب می‌ شود و شاید جزء موثرترین ها هم باشد؛ ولی مثل هر روش دیگری برای جلوگیری از بارداری عوارض جانبی خودش را به همراه دارد که در این مقاله با این خطرات و عوارض آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش پیشگیری از بارداری، آ یو دی / صدای دکتر

سر درد


خطرات آ یو دی برای سلامتی که هیچ‌کس به ما نمی‌گوید!
سر درد جزء‌عوارض جانبی متداول در استفاده از آیودی می باشد، مخصوصاً آیودی های هورمونی و حتی ممکن است که علائم پیش از قاعدگی را تشدید کند که این درد ممکن است از سر به صورت هم منتقل شود.

آکنه


خطرات آ یو دی برای سلامتی که هیچ‌کس به ما نمی‌گوید!
اگر از آیودی هورمونی استفاده می‌ کنید، در معرض مشکلات پوستی به شکل آکنه هستید که علت آن هم افزایش سطح آندروژن هایی مثل تستوسترون می باشد که باعث می‌ شود پوست چربی بیشتری تولید کند و بیشتر در معرض جوش و آکنه قرار بگیرد.

حساس شدن سینه

اختلالات هورمونی در این دوران ممکن است باعث حساس شدن سینه شود؛ البته در آیودی مسی کمتر این اتفاق می‌ افتد و در آیودی هورمونی رایج تر است.

تغییرات روحی روانی


خطرات آ یو دی برای سلامتی که هیچ‌کس به ما نمی‌گوید!
کاملاً طبیعی است که بعد از استفاده از آیودی شما متوجه بی حوصلگی ، تغییرات روحی روانی شبیه به دوران پیش از قاعدگی بشوید و استرس یا افسردگی را تجربه کنید.

پریود های نامنظم

پریود های نامنظم بعد از استفاده از آیودی طبیعی است که البته باز هم بستگی به بدن هر شخصی دارد؛ اما خونریزی های نامنظم ممکن است چند ماه ادامه داشته باشد که برای بعضی ها شدید و برای بعضی ها سبک تر از حالت عادی می شود یا حتی بعضی از افراد ممکن است یک ماه به طور کامل پریود نشوند.

خطرات آ یو دی برای سلامتی که هیچ‌کس به ما نمی‌گوید!
درد و انقباض

کاملاً طبیعی است که شما بعد از استفاده از آیودی دل درد داشته باشید؛ اما این دل درد به خاطر سفت شدن رحم می باشد که در آیودی هورمونی رایج تر است.

منبع: نمناک

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.