۲۲۹۴۸۸
۲۳۷۸۷
۲۳۷۸۷
پ

تعیین جنسیت در غربالگری سه ماهه اول

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که آیا در غربالگری اول بارداری جنسیت جنین مشخص میشود؟

سوال : آیا در غربالگری اول بارداری جنسیت جنین مشخص میشود؟

پاسخ : یکی از چالش های اصلی در سونوگرافی نیلو، تعیین جنسیت جنین در غربالگری اول است!
سونوگرافی غربالگری اول در هفته های ۱۱ تا ۱۳ انجام می شود. این سونوگرافی فقط و فقط برای بررسی یک سری ناهنجاری های کروموزومی است و نه برای رویت دستگاه تناسلی جنین!
اما چرا در غربالگری اول علیرغم تمام شک و شبهه ها، جنسیت را میگوییم؟
دلایل زیادی از جمله باورهای اشتباه اجتماعی وجود دارد. چرا که دید عموم مردم نسبت به بارداری اشتباه است.

تعیین جنسیت در غربالگری سه ماهه اول

آیا تعیین جنسیت در غربالگری سه ماهه اول انجام میشود؟

اختلالات کروموزومی با حاملگی در بانوان بالای 35 سال به بالا ارتباط مستقیم دارد، در هر صورت در هر سنی میتواند رخ دهد. در حقیقت بیشتر مبتلایان به سندرم داون در زنان زیر35 سال متولد میشوند .

غربالگری سه ماهه اول یک تست غیر تهاجمی بوده که همراه با آزمایش خون و سونوگرافی پیشرفته است و در سه ماهه اول حاملگی انجام می شود و خطرات بالقوه و شخصی برای بارداری را تشخیص می دهد.

سندرم داون و Trisomy 18 یا Trisomy 13 در تست غربالگری با 95 درصد دقت قابل تشخیص هستند. غربالگری سه ماهه اول کاملا دقیق تر از تست غربالگری سه ماهه دوم است.

در غربالگری مرحله اول، تست خون مادرباردار و سونوگرافی پیشرفته از جنین انجام شده و نمونه خون مادر برای اندازه گیری دو پروتئین،پروتئین A پلاسمایی مرتبط با بارداری و PAPP-A است. هرچند هیچ آزمایشی به طور کامل خطر اختلال کروموزومی، بیماری های ژنتیکی و نقص مادرزادی را شناسایی نمیکند.

در هر حاملگی این پروتئین ها به خون مادر انتقال داده میشود و در آزمایش غربالگری قابل سنجش است. سونوگرافی تست استخوان جنین و اندازه گیری آن انجام می شود.

از جمله مواردی که در سونوگرافی مورد بر رسی قرار میگیرد میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • استخوان بینی
  • پوست جنین
  • ان تی همان مایع زجاجی پشت گردن جنین

تعیین جنسیت در غربالگری سه ماهه اول

زمان انجام غربالگری مرحله اول

آزمایش غربالگری در بانوان باردار از هفته ی یازدهم آغاز شده و تا پایان هفته ی سیزدهم قابل انجام است. آزمایش خون را می توان در این زمان یا حتی دو هفته قبل از سونوگرافی انجام داد. برای راحتی بیشتر، اکثر زنان، سونوگرافی و انجام کارهای مربوط به آزمایش خون را با هم انجام می دهند.

توجه داشته باشید که تست غربالگری سه ماهه دوم ماننده غربالگری سه ماهه اول دقت و صحت ندارد و توصیه می شود که جهت اطمینان بیشتر غربالگری مرحله اول را انجام دهید.

تست غربالگری احتمال خطرات مربوط به جنین را کاهش می دهد. توجه داشته باشید که این آزمایش فقط یک تست تشخیص میباشد و در صورت وقوع مشکل باید با پزشک خود جهت درمان در ارتباط باشید.

تعیین جنسیت در غربالگری سه ماهه اول

غربالگری سه ماهه اول آزمایشی برای تشخیص ناهنجاری کروموزومی،اندازه ضخامت مایع پشت گردن (ان تی) و استخوان بینی جنین است که هفته یازدهم تا سیزدهم بارداری انجام می شود. غربالگری سه ماهه دوم ارتباطی به تعیین جنسیت ندارد.

پ

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.