۲۲۷۲۴۵
۲۴۶۷
۲۴۶۷
پ

چگونه سندرم پیش از قاعدگی را درمان کنیم؟

سندرم قبل از قاعدگی (PMS) دارای علائم و نشانه های متنوعی است و فقط مربوط به دردهای قبل از پریودی نمی شود.

سندرم قبل از قاعدگی (PMS) دارای علائم و نشانه های متنوعی است و فقط مربوط به دردهای قبل از پریودی نمی شود، از جمله تغییرات خلقی ، سینه های حساس ، ولع مصرف مواد غذایی ، خستگی ، تحریک پذیری و افسردگی. تخمین زده می شود که از هر ۴ زن در دوران قاعدگی ۳ مورد به نوعی سندرم قبل از قاعدگی را تجربه کرده باشند.
علائم معمولاً به روشی قابل پیش بینی عود می کنند. اما تغییرات جسمی و عاطفی که با سندرم قبل از قاعدگی تجربه می کنید ممکن است از کمی محسوس تا شدید متفاوت باشد.
هنوز هم لازم نیست اجازه دهید این مشکلات زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهند. درمان ها و تنظیم سبک زندگی می تواند به شما در کاهش یا مدیریت علائم و نشانه های سندرم قبل از قاعدگی کمک کند و سعی کنید با درمان آن روزهای پریودی را راحت تر گذران کنید.یکی از راه هایی که ادعا می کند می تواند سندروم پیش از قاعدگی را می تواند درمان کند و علائم آن راه به راحتی کم کند طب هومیوپاتی است .

طب هومیوپاتی چیست؟
طب هومیوپاتی یک سیستم پزشکیه که مبتنی بر این باوره که بدن می تونه خودش رو درمان کنه. کسانی که آن را انجام می دهند از مقدار کمی مواد طبیعی مانند گیاهان و مواد معدنی استفاده می کنند. آنها معتقدند اینها روند بهبود را تحریک می کنن.
زمینه هایی که با استفاده از همیوپاتی قابل درمان هستند:
اختلالات هورمونی و زنانگی
ریزش مو و اختلالات پوستی
اختلالات خواب
بیماری های روحی و روانی
درمان اعتیاد
مشکلات تغذیه ای، چاقی و لاغری
دیابت
آلرژی ها
درمان بیماری های گوارشی و ادراری
اختلالات تنفسی مانند سینوزیت ها ، سرماخوردگی های مزمن
اختلالات دستگاه عصبی مانند میگرن، سردرد های مزمن و غیر قابل تحمل

درمان سندروم پیش از قاعدگی
قبال ار اینکه سراغ راه های درمانی سندروم پیش از قاعدگی برویم علائم این سندروم را بررسی کنیم و خانم های بسیاری را قبل از پریودی درگیر خود می کند.لیست علائم و نشانه های بالقوه سندرم قبل از قاعدگی طولانی است ، اما اکثر زنان فقط تعدادی از این مشکلات را تجربه می کنند.
علائم نشانه های عاطفی و رفتاری
تنش یا اضطراب
حالت افسردگی
گریه بی دلیل
نوسانات خلقی و تحریک پذیری یا عصبانیت
تغییرات اشتها و هوس های غذایی
مشکل خوابیدن (بی خوابی)
کناره گیری اجتماعی
تمرکز ضعیف
تغییر در میل جنسی
علائم و نشانه های جسمی
درد مفصل یا عضله
سردرد
خستگی
افزایش وزن مربوط به احتباس مایعات
نفخ شکم
حساسیت به پستان
شعله ور شدن آکنه
یبوست یا اسهال
عدم تحمل الکل
برای برخی ، درد جسمی و استرس عاطفی به حدی شدید است که می تواند زندگی روزمره آنها را تحت تأثیر قرار دهد. صرف نظر از شدت علائم ، علائم و نشانه ها به طور کلی در طی چهار روز پس از شروع قاعدگی برای اکثر زنان از بین می رود.
اما تعداد کمی از زنان مبتلا به سندرم قبل از قاعدگی هر ماه علائم ناتوان کننده ای دارند. به این شکل از سندرم پیش از قاعدگی ، اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی (PMDD) گفته می شود.
علائم و نشانه های PMDD شامل افسردگی ، نوسانات خلقی ، عصبانیت ، اضطراب ، احساس فشار زیاد ، مشکل در تمرکز ، تحریک پذیری و تنش است.

درمان سندروم پیش از قاعدگی
درمان سندروم پیش از قاعدگی می تواند از روش های درمانی طب هومیوپاتی صورت گیرد و می تواند بسیار آسان و در کمترین زمان صورت بگیرد.طب هومیوپاتی طبی شفا بخش است یعنی بیماری ها رو از ریشه و بن درمان می کند که سندروم پیش از قاعدگی هم از این قاعده مستثنی نبیست .با درمان از طریق طب هومیوپاتی می توانید سندروم پیش از قاعدگی را ریشه ای حل کنید و درمان کنید و یا به اصطلاح طب هومیوپاتی شفا بدهید .
درمان سندروم پیش از قاعدگی با هومیوپاتی را میتونید از طریق درمان خانم دکتر مریم صلاحیان انجام دهید.سندروم پیش از قاعدگی در مواقعی می تواند مختل کننده ی زندگی شود و در روزها و هفته های قبل از قاعدگی خود را نشان دهد و در زندگی روزمره ی فرد اختلال ایجاد کند.
در این طب با استفاده از روش هایی تخصصی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی میتونید مطمین باشید که سندروم پیش از قاعدگی درمان می شود.
همانطور که میدونید مصرف داروهای مسکن و شیمیایی به طور مداوم مضر است و در بلند مدت میتواند عوارضی داشته باشد اما در روش های درمانی به روش هومیوپاتی میتوانید زیر نظر خانم دکتر مریم صلاحیان متخصص هومیوپاتی مصرف قرص های شیمیایی را به حداقل برسانید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم
اگر نتوانسته اید سندرم قبل از قاعدگی خود را با تغییر در سبک زندگی کنترل کنید و علائم PMS بر سلامتی و فعالیتهای روزمره شما تأثیر می گذارد ، به پزشک مراجعه کنید.

راه های درمانی دیگر
برای بسیاری از زنان ، تغییر سبک زندگی می تواند به تسکین علائم PMS کمک کند. اما بسته به شدت علائم ، پزشک ممکن است یک یا چند دارو برای سندرم قبل از قاعدگی تجویز کند.
موفقیت داروها در تسکین علائم در زنان متفاوت است. داروهای تجویز شده معمول برای سندرم قبل از قاعدگی عبارتند از:
داروهای ضد افسردگی
مهارکننده های انتخابی جذب مجدد سروتونین (SSRIs) - که شامل فلوکستین (پروزاک ، سارافم) ، پاروکستین (پاکسیل ، پکسوا) ، سرترالین (زولوفت) و دیگران است - در کاهش علائم خلقی موفق بوده اند. SSRI ها اولین خط درمان PMS یا PMDD شدید هستند. این داروها به طور کلی روزانه مصرف می شوند. اما برای برخی از زنان مبتلا به PMS ، استفاده از داروهای ضد افسردگی ممکن است به دو هفته قبل از شروع قاعدگی محدود شود.
داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)
مصرف NSAID ها مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin IB ، دیگران) یا ناپروکسن سدیم (Aleve) قبل یا در شروع پریود ، می تواند گرفتگی و ناراحتی پستان را کاهش دهد.
داروهای ادرار آور
هنگامی که ورزش و کاهش مصرف نمک برای کاهش وزن ، تورم و نفخ PMS کافی نیست ، مصرف قرص های آب (ادرار آور) می تواند به بدن شما کمک کند مایعات اضافی را از طریق کلیه ها بریزد.

پیشگیری از بارداری هورمونی
این داروهای تجویز شده تخمک گذاری را متوقف می کنند ، که ممکن است علائم PMS را تسکین دهد.
قرص های ترکیبی ضد بارداری
مینی پیل (قرص ضد بارداری فقط پروژستین)
شیوه زندگی و درمان های خانگی
بعضی اوقات می توانید با ایجاد تغییر در نحوه غذا خوردن ، ورزش و رویکرد به زندگی روزمره ، علائم سندرم قبل از قاعدگی را کنترل یا کاهش دهید. این نکات را امتحان کنید:
رژیم خود را اصلاح کنید
برای کاهش نفخ و احساس سیری ، وعده های غذایی کم حجم و مکرر بخورید.
نمک و غذاهای شور را کاهش دهید تا نفخ شکم وحبس مایعات کاهش یابد.
غذاهای حاوی کربوهیدرات های پیچیده مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل را انتخاب کنید.
غذاهای غنی از کلسیم را انتخاب کنید. اگر نمی توانید لبنیات را تحمل کنید یا در رژیم غذایی خود کلسیم کافی دریافت نمی کنید ، یک مکمل کلسیم روزانه می تواند کمک کند.
از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید.
ورزش را در برنامه معمول خود بگنجانید
حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی سریع ، دوچرخه سواری ، شنا یا سایر فعالیت های هوازی را در بیشتر روزهای هفته انجام دهید. ورزش منظم روزانه می تواند به بهبود سلامت کلی شما کمک کرده و علائم خاصی مانند خستگی و روحیه افسرده را برطرف کند.
استرس را کاهش دهید
به اندازه کافی بخواب.
برای کمک به کاهش سردرد ، اضطراب یا مشکل خواب (بی خوابی) تمرینات آرامش عضلانی پیش رونده یا تنفس عمیق را انجام دهید.
برای آرامش و رفع استرس ، یوگا یا ماساژ را امتحان کنید.

راه های درمانی جایگزین پزشکی
آنچه در مورد اثربخشی درمان های مکمل برای تسکین علائم سندرم قبل از قاعدگی استفاده می شود ، در اینجا است:
مکمل های ویتامین. کلسیم ، منیزیم ، ویتامین E و ویتامین B-6 همه تسکین دهنده علائم گزارش شده اند ، اما شواهد محدود یا فاقد است.
داروهای گیاهی. برخی از زنان تسکین علائم PMS را با استفاده از گیاهانی مانند جینکو ، زنجبیل ، گیاه شاه توت (Vitex agnus) ، روغن گل مغربی و خار مریم گزارش می کنند. با این حال ، مطالعات علمی اندکی نشان داده اند که هر گیاه دارویی برای تسکین علائم PMS موثر است.
داروهای گیاهی. نیز توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نمی شوند ، بنابراین هیچ سابقه ای در مورد ایمنی یا اثربخشی محصول وجود ندارد. قبل از مصرف هر گونه فرآورده گیاهی با پزشک خود صحبت کنید ، زیرا ممکن است عوارض جانبی داشته باشد یا با سایر داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشد. به عنوان مثال خار مریم ، اثر قرص های جلوگیری از بارداری را کاهش می دهد.
طب سوزنی. یک پزشک طب سوزنی سوزن های ضدزنگ استریل شده را در نقاط خاص بدن وارد پوست می کند. برخی از زنان پس از درمان طب سوزنی ، تسکین علائم را تجربه می کنند.

علل سندروم پیش از قاعدگی چیست؟
دقیقاً علت ایجاد سندرم قبل از قاعدگی ناشناخته است ، اما عوامل مختلفی ممکن است در بروز این بیماری نقش داشته باشند:
تغییرات چرخشی در هورمون ها
علائم و نشانه های سندرم قبل از قاعدگی با نوسانات هورمونی تغییر می کند و با بارداری و یائسگی از بین می رود.
تغییرات شیمیایی در مغز
نوسانات سروتونین ، ماده شیمیایی مغز (انتقال دهنده عصبی) که تصور می شود نقشی اساسی در حالت های خلقی بازی می کند ، می تواند علائم PMS را تحریک کند. مقادیر ناچیز سروتونین ممکن است به افسردگی قبل از قاعدگی و همچنین در خستگی ، ولع خوردن به غذا و مشکلات خواب کمک کند.
افسردگی
برخی از زنان مبتلا به سندرم شدید قبل از قاعدگی افسردگی تشخیص داده نشده ای دارند ، اگرچه افسردگی به تنهایی باعث ایجاد همه علائم نمی شود

تشخیص سندروم پیش از قاعدگی چگونه است؟
هیچ یافته فیزیکی یا آزمایشگاهی برای تشخیص مثبت سندرم قبل از قاعدگی وجود ندارد. اگر بخشی از الگوی پیش از قاعدگی قابل پیش بینی باشد ، ممکن است پزشک علائم خاصی را به PMS نسبت دهد.
برای کمک به ایجاد الگوی قبل از قاعدگی ، ممکن است پزشک شما علائم و نشانه های خود را در تقویم یا دفتر خاطرات حداقل برای دو دوره قاعدگی ثبت کند. به روزی که برای اولین بار علائم PMS را مشاهده کرده اید و همچنین روزی که آنها از بین می روند ، توجه داشته باشید. همچنین حتماً روزهای شروع و پایان دوره قاعدگی خود را علامت گذاری کنید.
برخی شرایط ممکن است از PMS تقلید کنند ، از جمله سندرم خستگی مزمن ، اختلالات تیروئید و اختلالات خلقی ، مانند افسردگی و اضطراب. پزشک شما ممکن است آزمایشاتی مانند آزمایش عملکرد تیروئید یا آزمایش غربالگری خلق و خو را برای کمک به تشخیص واضح سفارش دهد.

پ

محتوای حمایت شده

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.